Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Svårt med rubrik på det här... Hoppas i alla fall att någon här på buke kan hjälpa mig. Häromkvällen när jag "nattade" hästarna stod...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: acj
·
Träning ...vad hade ni gjort för träning med eran häst?! Sitter i den sitsen att jag har tillgång till ett ridhus men skallen är tom på ideér...
2
Svar
26
· Visningar
2 271
Senast: nexa79
·
S
Träning Jag behöver hjälp och tips med hur jag ska lägga upp träning och ridning med min häst. Han är en 8-årig andalusier valack. Jag har haft...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: jennieflum
·
Träning Varför "slår" en häst med huvudet (eller gungar fram och tillbaka) ett par gånger då och då? Sker inte i box endast ute i hagen.. Det...
Svar
5
· Visningar
1 044
Senast: oxo
·
E
Träning Hejsan! Jag är en tjej som har fått lära mej rida hos en kompis och sen bara hoppade in i en grupp på en ridskola. :D Då har jag ju...
2
Svar
28
· Visningar
8 884
Senast: Hoppiloppan
·
L
Träning Jag har en underbar D-ponny som jag precis börjat köra in.:love: Jag har börjat med att sätta två slanor i hans sele, så han vänjer sig...
2
Svar
29
· Visningar
2 578
Senast: lovegullit
·
W
  • Låst
Träning min sköthäst är fet coh ägaren verkar inte bry sig mycket, jag har hästen ca 4 ggr/v och jag försöker att ge llite hö till henne och...
2
Svar
23
· Visningar
2 148
Senast: IngelaH
·
Träning Kan man rida på ängar (inte åkrar) nu när det är fruset. Eller jag menar, är även ängsmark så stumt och stenhårt som frusna grusvägar...
Svar
10
· Visningar
2 011
Senast: Tuvisen
·
M
Träning Jag har en valack på 8 år som jag nu har ägt i 1 år. De senaste månaderna har han börjat nafsa och "småbitas" mycket mer, har tar gärna...
Svar
15
· Visningar
1 910
Senast: Ylva86
·
Y
Träning Behöver hjälp! Det är så att min foderponny (welsh/russ) vägrar att stå still :crazy: När jag ska hoppa upp, ja då börjar hon att...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Kira
·
K
Träning Undrar om det finns någon klok människa som kan hjälpa oss! I stallet där jag står har vi en ponny som idag bet av eltråden! Ja...
Svar
14
· Visningar
1 345
Senast: CarolineB
·
M
Träning Jag vet inte vilket tålamod jag egentligen har med min nya herre som funnits på gården i knappt 3 veckor. Jag vet att det är en kort...
2
Svar
21
· Visningar
2 379
Senast: Casteloro
·
Ridning Inspirerad av Ewa-Lenas inlägg i presentationstråden startar jag härmed en liten tråd med temat: Vad gör ni för att komma i stämning för...
2
Svar
28
· Visningar
2 498
Senast: svea
·
Q
Träning Hej! Som rubriken lyder.... VAD ska jag göra? Har provat allt tycker jag.... Någon som har tips???? Gärna ikväll, då jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 042
Senast: CaliforniaSwed
·
Träning .. gillar inte stallets nytillskott, min lille shettisvalack på 12 år. Trots sin knappa meter i mankhöjd lyckas han nästan klättra över...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: TantEster
·
R
Träning Hej hej Nu är det så här att jag har lite problem med min foderhäst, trodde inte en häst kunde påverka en annan så jäkla mycket men...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: rantis
·
Träning Vad finns det för roligt man kan hitta på med sin 07:a (åring) förutom - Skogspromenader (hoppa över diken, klättra, gå i vatten osv)...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: HappyBabySham
·
L
Träning Ops halka på ett bananskal och på söndag kommer hem häst hem till mig (oss min syster och jag ska ha honom tillsammans) :banana::D...
Svar
10
· Visningar
1 081
Senast: BrightGrandeur
·
M
Träning Oj oj då har jag testat att ge min unghäst bettet för första gången och jag har aldrig sett en häst bita iho munnen så bestämt:D Hur har...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: boccia
·
M
Träning Hej! Jag undra bara om det finns någon där ute som vet hur man lär ett varmblod tölta eller hur man tränar bort töltstegen, just nu...
Svar
3
· Visningar
769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar