Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Eller ja, inte jag personligen. Men en kompis. Jag ska hjälpa henne är det tänkt att rida till henne. Hon är riden i skritt, trav och...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: Gotthard
·
Träning http://se.youtube.com/watch?v=h3NRdmyjUvI Tacksam för alla tips och råd. Har fått honom lite närmare nu i stallet. Han lägger...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: skuggi
·
Träning Jag har varit inlärd med den engelska inridningstilen i hela min uppväxt. Dock för några år sen fick jag hem en "problem" häst. Han...
Svar
12
· Visningar
1 472
Senast: Trollungen
·
M
  • Låst
Träning Hej!:) Jag undrar hur man bygger upp muskler på en häst som är väldigt omusklad, och hur man får upp konditionen och hur man kan få...
Svar
2
· Visningar
2 314
Senast: IngelaH
·
Träning Jag har en häst som aldrig gått i skrittmaskin förut, nu kommer jag flytta till ett ställe som har det och tänkte att det kan ju vara...
Svar
1
· Visningar
1 194
Senast: beauspirit
·
Ridning Efter att ha läst stämningstråden och ridit en sväng började jag fundera på vilken attityd/sinnestämmning man kan ha till häst. Är...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 142
Senast: Totola
·
I
Träning Min foderhäst/medryttar häst vad man nu ska kalla det är fruktansvärt tjock pga att han inte gör annat än äter, vart han än är ska han...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Fina
·
C
Träning Hej! Är i behov av lite råd.... ni får gärna flytta tråden om jag lagt den fel ;) Jo jag är inhyrd i ett privat stall och där står en...
Svar
7
· Visningar
1 479
Senast: Liten
·
Träning Det här kommer att bli långt känner jag.. Hoppas att någon orkar läsa och kanske kan komma med lite goda råd. Under den senaste veckan...
Svar
18
· Visningar
1 878
Senast: Nethril
·
A
Träning Unghästen, fyra år, har fått för sig att matte inte alls ska få hämta honom i hagen på dagtid. Han kommer på vissling, men stannar fyra...
Svar
16
· Visningar
1 384
Senast: Bella
·
P
Träning Hej. Jag undrar hur många av er som har ridtravare som tränar hos en riktigt instruktör? Och vad är anledningen till att ni började...
2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: fridadahlgren
·
M
Träning Jag vet en 4-åring som är väldigt sent tagen. Den kan skritt, trav, galopp, svänga och stanna ungefär. Det är inte direkt en hetsig...
Svar
9
· Visningar
1 274
Senast: jennieflum
·
R
Träning Har skaffat mig en ny medryttarhäst som inte är så mycket hanterad, eller det är hon väl, men har inte alla rutiner i sig som en "vanlig...
Svar
9
· Visningar
953
Senast: axel
·
Träning kan ett sto och ett hingstföl gå ihop som ettåringar? när kastreras hingstar?
Svar
4
· Visningar
982
Träning Mitt lilla arabsto har superguppig galopp. När hon galopperar sakta och samlat är den helt OK och sittbar men så fort hon börjar ta ut...
Svar
4
· Visningar
1 311
Träning Hur tror ni man skulle kunna börja få sin häst glad? Han är en häst som är väldigt nyfiken, nafsig, kan inte stå allt för stilla...
Svar
12
· Visningar
2 488
Senast: Jeenny914
·
Träning Jag vet inte om den här tråden hör hemma här, eller under något annat forum, men jag gör ett försök. Jag har ett problem, jag vet...
Svar
6
· Visningar
1 370
Senast: jennieflum
·
J
Träning Hej! Jag har ett problem. Min foderponny springer och gapar och försöker komma undan bettet när man ska arbeta och rida dressyr med...
Svar
19
· Visningar
2 254
Senast: ainavi
·
F
Träning Hej! När man ska linda hästens ben, vilken typ av lindning är bäst till ridning?! Fleece eller annat?! Ska man ha paddar och fleece...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 208
Senast: hartass
·
H
Träning Då min islandshäst hingst skulle på avvänjning ( han var 7 månader) så var vi ju tvungna att föra honom dit med en transport. Mamma och...
2
Svar
21
· Visningar
1 924
Senast: hartass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar