Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Har pollan där hemma som är utav den envisare sorten. Vi har nu kommit i ett läge där hon testar mig och medryttaren väldigt mkt. Hon...
Svar
6
· Visningar
910
Träning Hur många metoder/filosofier finns det egentligen inom NH? Finns ju massa folk, typ Pat Parelli, Klaus Ferdinand Hempfling och många...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: IngelaH
·
M
Träning Tog mig en funderare och tänkte höra om det är många av er som tränar och tävlar i olika grenar ? ( då menar jag inte att ni...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: fio
·
S
Ridning Hej igen allihop! Vet att jag frågat förut om sadlar, men nu undrar jag mest över om det finns några sadlar (akademisk eller vanlig...
2
Svar
20
· Visningar
2 442
Senast: __Stilett__
·
D
Träning Jag har en tvååring hemma (blir två i juni). Har själv fött upp henne och gjort allt själv förutom inkörningen som jag lät proffs göra...
Svar
14
· Visningar
1 113
Senast: dolphinsmile
·
R
Träning Som det låter, min häst vägrar gå, det kan vara när vi skall gå in till stallet, det kan vara när vi försöker gå på promenad från...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: rosita
·
J
Träning Jag har haft min nya häst ca 2½månaden. Hon har varit en klippa både ute i skogen och på ridbanan. Men dom senaste 2-3 veckorna så...
Svar
19
· Visningar
1 150
Senast: JennyTuff
·
M
Svar
7
· Visningar
1 175
D
Träning Är nybörjare med hästen uppstallad i ett bra stall med folk som hjälper mig. Men jag har lite dumma frårgor som jag inte alltid kan med...
Svar
11
· Visningar
1 630
Senast: Bella_
·
D
Träning Hej! Jag undrar lite över det här med halvhalter. När jag ska göra en halvhalt rätar jag först upp överlivet och skjuter fram bröstbenet...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: Tuvisen
·
Träning Undrar hur ni använder er av spö både ridning, körning, markarbete osv Själv använder jag spö bara när det behövs. Longering...
2
Svar
38
· Visningar
4 196
Senast: Willyroo
·
I
Träning Äger 3 hästar och pga dåligt planerad ladugård så finns här 2 stall med 2 boxar vardera i varsin ände på ladugården. I anslutning...
2
Svar
24
· Visningar
2 365
Senast: mimsabus
·
Träning Min mamma har börjat i nybörjargrupp på ridskolan. Det är höjdpunkten varje vecka och samtalsämnet som är högst i topp. Självklart...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: hermulen
·
C
Träning Hyr en häst, 6 år gammal, men nyligen inrden. Skulle vilja ha tips på bra övningar och liknande för att få en trevlig ridhäst. Har ridit...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: ujent96
·
A
Träning Damen jag köpte för ca 2½ månad sedan är snett musklad i ryggen. Märks av att sadel glider åt det hållet + att ALLA täcken gör det...
Svar
11
· Visningar
3 049
Senast: Tuvisen
·
  • Låst
Träning Ja jag vet att det finns massa trådar om detta men jag hittar inge bra, så jag tänkte passa på att fråga er travfolk som är kunniga :D...
Svar
1
· Visningar
1 092
Senast: IngelaH
·
Träning Min lilla häst börjar bli riktigt jobbig att handskas med nu, har precis satt igång honom efter 3 månaders vila (varav 2 av dessa har...
Svar
12
· Visningar
2 161
Senast: urkella
·
M
Träning Ja, vad gör man?:confused: Rider c 3 dagar i veckan max 30 min. För det mesta ut. Hästen får ibland för sig att han inte ska gå på...
Svar
10
· Visningar
1 646
Träning Jag håller på och rider igång min häst efter 6 veckors helt stillastående och han har verkligen inte mått bra av att stå helt, men har...
Svar
16
· Visningar
1 120
Senast: Bialitt
·
N
Träning Jag brukar rida en nordis på 9 år som har väldigt svårt med vänstergalopp och samlad galopp. Hon rusar bara in i galoppen och ökar och...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: Önska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama