Hur fäster ni era transportgrimskaft?

Sv: Hur fäster ni era transportgrimskaft?

Hästen är lös. Jag har aldrig haft någon häst över frambommen. Utan dom åker bra lösa. Har fram bommar som löser ut vid belastning ovanifrån. Enl hästtransporttör kursen är det bäst om hästen är lös.

Har ej heller haft häst över bommen. Däremot under...... Och ja bommern var i korret höjd. Detta hände innan jag hann sätta fast hästen och hon kom ut genom dörren fram=/. Så mina får allt sitta fast. En häst kan ta sig uder bommen även om den är i korrekt höjd.

Annars så sitter de fast men grimslaft med panikknut eller transportgrimskaft med panikhaken i grimman.

Panikhaken i grimman, skulle inte under några omständigheter vilja att grimskaftet skulle hänga och dingla i grimman om hästen kommer lös, så håller med helt om det Boccia har skrivit..
har hästen panik har man ändå ingen nytta av den korta stumpen till grimskaft. har alltid det vanliga grimskaftet i transporten så det finns snabbt tillhands om det skulle behövas.

Hästen är lös. Jag har aldrig haft någon häst över frambommen. Utan dom åker bra lösa. Har fram bommar som löser ut vid belastning ovanifrån. Enl hästtransporttör kursen är det bäst om hästen är lös.
Bara i lastbil!
I släp är det förbjudet av trafiksäkerhetsskäl!

Har ej heller haft häst över bommen. Däremot under...... Och ja bommern var i korret höjd. Detta hände innan jag hann sätta fast hästen och hon kom ut genom dörren fram=/. Så mina får allt sitta fast. En häst kan ta sig uder bommen även om den är i korrekt höjd.

Annars så sitter de fast men grimslaft med panikknut eller transportgrimskaft med panikhaken i grimman.
Om hästen står med huvudet under bommen o du måste bromsa kraftigt kan de falla o inget tar emot- livsfarligt för alla parter.

Jag har ett transport grimskaft och sätter panik haken i grimman. Har varit med om en fruktansvärd transport olycka med en död häst som utgång och hade jag inte satt panik haken i grimman på den andra så hade hon också varit borta idag kanske..

Om hästen står med huvudet under bommen o du måste bromsa kraftigt kan de falla o inget tar emot- livsfarligt för alla parter.

Hmmm... Står inte någonstans i mitt in lägg att jag har mina lösa=/ Dock har jag EN häst som gick under bommen INNAN jag hann sätta fast henne=) D.v.s hon gick rakt igenom=)

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 356
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 400
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka