Ridtravare och träning?

Sv: Ridtravare och träning?

Min ridtavare her ett föl vid sidan så just nu tränar vi inte jättehårt. Har börjat vara med på hoppningen här hemma nu men så fort hon avvänjningen är klar så är målet att hoppa en gång i veckan för instruktör, dressyrträna varannan vecka för instruktör och tävla en till två gånger i månaden i hoppning 100 - 110 cm.

här är då bilderna hihi

25606891.jpg
[/url][/IMG]

25606960.jpg
[/url][/IMG]

Jag tränar min ridtravare ca 1 gång i månaden för instruktör. Jag jobbar varannan helg och har två hästar, så det blir 2 lektioner för mig och 1 var för hästarna.

Jag rider distans med min dam, och för att hon ska orka bära sig övar vi lite dressyr. Vi gör inte några svårare övningar men det är ju lika viktigt med kommunikationen! Hon är bitvis väldigt het, men samtidigt vet jag att jag kan "prata" med henne och kan kontrollera henne (så gott det nu går att kontrollera en häst). Däremot har jag sett flera "travar-ekipage" ute på banorna som verkligen skulle behöva arbeta med dressyren! Det är i ärlighetens namn inte alls roligt att bli omkörd av ett ekipage där man ser att ryttaren sliter för att få tillbaka någon sorts kontroll över sin häst.

mitt bästa tips är att hitta en bra och "intresserad" tränare för många menar att det är inte lönt att ödsla tid på travarna men det är det visst! om man har en "medelmåtta" halvblod tränar man ändå med den fast man vet att det inte blir en högklass häst! och en gång i månaden är bättre än inget!!?? kram frida

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 485
Senast: Fiorano
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 024
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 493
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 897
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17