Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur ställer ni er till den frågan ? Man har ju läst lite här och var på buke att folk frågar om råd angående denna fråga. Så tänkte...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 766
Senast: sophia93
·
Träning Red upp pålle till ridhuset för att rida igenom honom lite. Pga min hälsa så har han vilat mkt på senaste månaderna och jag hade absolut...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: mackan
·
F
  • Låst
Träning Hjälp!! Jag håller på mycket med Natural Horsemanship efter Monty Roberts lära men detta är något jag måste veta lite mer om och få...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
9 268
Senast: IngelaH
·
Träning Hej! :D Jag har en kallblodsvallack på fem år, har haft honom i fem månader. Han är mycket lugn och sansad för sin ålder, hetsar för...
Svar
7
· Visningar
879
Senast: Yrja
·
Träning Hur rider ni om det bara är lera överallt.
Svar
5
· Visningar
801
Senast: Fillefjonkan
·
I
Träning Hej. Har en häst jag rider ibland, funderar lite kring hans bett. Han har ett vääääldigt stort vanligt tvådelat bett., och jag har...
Svar
6
· Visningar
751
Senast: iresha
·
S
Träning Ordet ryttarkänsla, hur skulle ni beskriva det?
Svar
9
· Visningar
2 993
Senast: Michis
·
T
Träning Mamma var med uppe och filmade när jag dressyrade lite med nya hästen för några dagar sedan :) Jag har börjat förstå vikten av en...
Svar
13
· Visningar
1 440
Senast: Tuvisen
·
Träning Ni med hästar som är i början av grundutbildningen, växlar ni bett på era hästar? Jag började med ett tredelat men upplevde att hästen...
Svar
14
· Visningar
1 408
O
Träning Hej! Hur vet man egentligen att man rider lätt på rätt sittben? Och vilket är det som är det rätta? Tusen kramar (till er som...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: Ponnytant
·
Träning Har lite beslutsångest. Funderar på att ge mitt snart 14-åriga halvblodssto lite halvvila under januari månad, mestadels för att spara...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Seabaz
·
C
Träning Mitt underbara finnhäststo Cadita är en 10 årig f.d travare,men nu behöver jag tips,hur ska jag lära henne galoppskänkeln?:confused: Hon...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Eligible
·
E
Träning Söker tips på hur man lösgör hästen. Vet vissa övningar, men skulle vilja veta och ha tips på ännu flera övningar och liknande, hur man...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Elina8
·
H
Träning Nu är det så att jag har två 1 1/2 åriga hingstar som har varit tillsammans sen i somras. Båda är inte mina utan ena är på foder och...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: hartass
·
Träning hej rider min häst på hackamore i dressyren hänger hon sig i handen kan det vara så att hon ej orkar bära sig hästen är riden i...
2
Svar
26
· Visningar
2 345
Träning Hur reagerar hästar på färister? Jag har min häst nära Revinge Hed och rider således där ibland. Heden erbjuder ju oändliga...
Svar
9
· Visningar
2 689
Senast: Skaune
·
Träning Red ett dressyrpass på mitt varmblod idag och det gick verkligen bra men vi har ett problem. När vi gör halt så vill han inte vara...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: fridadahlgren
·
Träning Har problem med min 7-åriga vallack. Han har ett starkt flyktbeteende och är således mycket tittig. Är det något som är otäckt så är...
2
Svar
30
· Visningar
4 820
Senast: MaRomer
·
L
Träning Håller på med en undersökning, och vill därav kolla med er här på buke. Hur fäster ni era transportgrimskaft? Vilken ände fäster ni i...
2
Svar
28
· Visningar
3 846
Senast: MaRomer
·
L
Träning Hej! Skulle vilja höra vad för slags "hjälptyglar" ni använder, och varför ni använder just denna? Jag vet ju generellt varför man...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?