Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning Jag ska äntligen få tävla min sköthäst, :) , Jag ser verkligen fram imot detta !. Men det är typ så att hon har "stressmage" elr...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: LiiNax
·
J
Träning Hur länge får din häst vila nu i vinter (eller får den inte vila alls)? Min har tagit det lugnt i ca 2 veckor.
Svar
17
· Visningar
3 753
Senast: Ljulius
·
Träning Jag har beslutsångest, jag vet inte vilken tränare jag & syrran ska börja rida för:p Just nu så rider vi på ridskolan, rider...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Half-pass
·
Träning Ja, som rubriken lyder, klipper ni era treåringar som skall gå treårstestet? Har precis satt igång min treåring igen efter vintervilan...
Svar
10
· Visningar
1 878
Senast: Eastwick
·
M
Träning Har du några tips på hur man förbättrar kontakten och förståelsen mellan häst och människa? :) Kanske några övningar eller någon massage...
Svar
16
· Visningar
1 458
Senast: Mofflex
·
Träning Hej Jo det är så att jag har en vbl. travare som plötsligt har blivit otroligt het vid uteritterna. Det hela började i höstas men det...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 584
Senast: Varmblod90
·
A
Träning Hej på er! Undrar lite över hur ni som har föl och unghästar gör med uppfostran. Jag har ett otrooooligt killigt föl (8 månader) som...
2
Svar
24
· Visningar
7 746
Senast: Armani08
·
G
  • Låst
Träning ja e 12 år å 1,63 lång å väger 49kg. å ja har ett medryttar asto som e ett kraftigt russ sok e 1,22 i mnk höjd. Det e 60kgs gräns på...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: IngelaH
·
Träning läste jag om i tjattertråden o fattade då vad folk här sysslar med. Problemet är att hästarna inte söker ngn kontakt. I mina ögon är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 862
Senast: Vinja
·
H
Träning Hjälp! Nu måste jag åka in med min häst till klinik igen. Problemet är att vi var där för två år sedan. Det besöket ledde till att...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Rebecka83
·
Träning Hejsan! Jag har ett litet problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja lösa. Han har nämligen den ovanan att han dra ner...
Svar
12
· Visningar
1 465
Senast: Silltunna
·
4
Träning Går i hästköparfunderingar och har trillat över en femårig frieser som jag kan få på bra villkor. I princip endast insutten (och...
2
Svar
20
· Visningar
11 061
Senast: Xenon
·
K
Träning Hej! Har en fd galoppör som gått 6 år inom galopp. Önksar tips och råd för att träna honom till en bra ridhäst. Både fysiskt och...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: Katrinne
·
I
Träning Hej. Finns en häst jag får sköta precis som min egen när jag vill. Problemet är det att han är ouppfostrad, gör som han själv vill...
Svar
13
· Visningar
2 562
Senast: iresha
·
A
Träning När hoppar ni över ett ridpass pga kyla? Då inte för att ni som ryttare tycker att det är för kallt - utan snarare - när är det för...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 952
Senast: plasticdarling
·
M
Träning Hur länge behöver man eller bör man ha sto och föl skilda åt för att inte fölet ska fortsätta dia?? Nu har dom varit helt skilda sedan...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: gylle
·
L
Träning jag har en snart tre arig Pre Hingst (tre i mars) som lever ute med tillgang till ligghall, har en ung ponny kompis som han kan leka...
2
Svar
21
· Visningar
2 070
Senast: lovelylace
·
P
Träning Hej, har lite funderingar över övningar från marken (eller tjaa, varför inte från ryggen också?!). Jag skulle vilja ha lite tips på...
Svar
5
· Visningar
962
Senast: pst
·
L
Träning Jag fick min ponny i slutet av September. Han är verkligen världens goaste och snällaste man kan tänka sig, men nu är det så att han är...
Svar
5
· Visningar
1 915
Senast: LsT
·
Träning Tänkte se om det kan lösgöra stora åbäket lite i sidorna. Men hur gör man för att få dem på en bra cirkellinje? Vilket avstånd ska man...
Svar
4
· Visningar
7 226
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix