Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Jag skulle verkligen behöva tips och råd! Min 3½ åriga Tinkervalack har börjat visa upp sin tuffa sida nu helt plötsligt.. När någon...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: schelin_j
·
A
Träning Ibland när jag rider så händer det att hästen helt plötsligt slutar att koncentrera sig på det vi håller på med och nästan glömmer bort...
Svar
8
· Visningar
1 378
L
Träning Hejsan jag skall kopa nytt slap, och jag undrar vad ni tycker ar bast, fram urlastning eller att backa ut hasten? :)
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Liten
·
S
Träning Hej! Fick höra idag i stallet att enligt lag är det förbjudet att binda fast i nylongrimma i transport stämmer det har aldrig hört det.
Svar
18
· Visningar
2 218
·
O
Träning Jag vet att det är viktigt att visitera hästen då och då, men hur exakt gör man en ordentlig visitering? Och hur ofta borde man göra...
Svar
10
· Visningar
2 112
Senast: Kick
·
Träning Hur får man hästen lugn i boxen efter man har släppt ut ledarstoet? Ja genom att bli hästens ledare, men jag tänkte lite mer...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: knasigare
·
Träning Ja, hur gör du när du lastar din häst själv när du ska iväg och träna mm. ? Vill gärna ha lite tips och idéer..:laugh:
2
Svar
37
· Visningar
2 524
Senast: Riverside
·
S
Träning inte en aning om detta är rätt forum, men men. jag är inte så haj på att transportera hästar. nu ska jag och en kompis kanske åka och...
Svar
11
· Visningar
1 112
Senast: Celoty
·
L
Träning Hade en diskussion med en vaninna i gar... vi bada har unghastar 3 aringar, och vi pratade om hoppning, jag har alltid borjat med att...
Svar
10
· Visningar
1 104
Senast: lovelylace
·
E
  • Låst
Träning Vil gjärna ha några muskel uppbyggande tips till min lilla C - Ponny!
Svar
2
· Visningar
822
Senast: IngelaH
·
E
Träning Hejsan :) Jag skulle behöva lite tips om min häst som när jag borstar/pysslar om i stallgången eller i boxen inte står stilla! Hon...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Emmiz
·
A
Träning Jag rider en isis som tydligen tycker väldigt mycket om att springa. Just nu har jag bara möjlighet att rida ut. Går bra i skritten...
Svar
5
· Visningar
1 089
Senast: marwin
·
Träning Tjena! Det här forum verkar vara trevlig? Inte så många att välja på härute på cybern så jag hoppas att det här forumet kommer att ge...
Svar
7
· Visningar
2 883
Senast: fridaaN
·
S
Ridning Är just nu inne i ett träsk då jag inte längre vet vad jag tycker om någonting och ju fler tränare jag provar desto mer förvirrad blir...
Svar
1
· Visningar
1 142
Senast: Helan
·
Träning Hej Jag har en 2åring som har börjat med att kasta med huvudet både i boxen samt i hagen vet nån varför hon gör så? Sen när jag går in i...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: Lizenz
·
S
Träning Satt och tittade på hästpolo och trodde först inte att jag sett rätt då man fick se mest bara ryttarna filmade och inte hästarna, men...
2
Svar
33
· Visningar
6 323
·
A
Träning Antar att de finns många trådar som liknar denna, men orkar inte leta igenom alla.. Har en New forest som jag ska transport träna...
2
Svar
38
· Visningar
3 046
Senast: Flaekja
·
C
Träning Jag har ett 8-årigt sto som det inte riktigt funkar 100 med bettet. Hon gapar ganska ofta. Går inte riktigt stabilt på tygel eller...
Svar
10
· Visningar
1 507
Senast: CindyLou
·
E
  • Låst
Träning Jag behöver lite info var det finns tömkörningskurser i Norrköpings trakten. :)
Svar
4
· Visningar
815
Senast: IngelaH
·
L
Träning Hej! Får hoppas att jag skriver i rätt forumsdel nu.. :) Jag har nyligen blivit fodervärd på ett haflingersto som jag ska ha i tre...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: labo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix