Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag diskuterade här i veckan med en kompis hur man egentligen gör när man svänger... ja rakt upp och ner svänger, inte böjer, ställer...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 461
Senast: Stopek
·
Träning Hurpass fritt rider ni på dåligt/isigt underlag när hästen är broddad? (skriv gärna om ni har två eller fyra brodd/hov.) Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 926
Senast: Chex
·
Träning (hoppas det är rätt tråd nu..) Läste i en bok (hästveterinären) förut om bl.a ett sto som brunstar ofta. Det var samlade frågor från...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: astronaut
·
H
Träning Om hästen ska ha en lugnare dag med bara skrittpromenad, spelar det egentligen någon roll om man sitter uppepå eller går bredvid? Om...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 717
Senast: ginnies
·
B
Träning Jag har problem med min pålle. I och för sig är det inte jag som har problem, utan hästägarna till de hästar som går i samma hage som...
Svar
19
· Visningar
9 550
Senast: Vinja
·
Träning Vad göra när min häst reser sig, försöker hoppa sig ur handen och sticker? Jag får ju stopp på honom efter 10 m. och han står då och...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: Kallebus
·
F
  • Låst
Träning Jag startar härmed upp nästa tråd om våra goa 05:or:laugh:
58 59 60
Svar
1 180
· Visningar
68 806
Senast: IngelaH
·
M
  • Låst
Ridning men varför är det så många inom akademisk som rider utan hjälm? försöker bara förklara för min dotter
Svar
19
· Visningar
1 725
Senast: IngelaH
·
L
Träning Min lille prins vill helst ha ett grimskaft i munnen innan grimman kan komma på. När han leds in brevid mamma biter han på sitt eller...
2
Svar
24
· Visningar
3 163
Senast: lacessere
·
S
Träning Snälla snälla någon! Hjälp mig jag bryter snart ihop... Min nordsvensk kan verkligen inte gå på vanligt bett :/ jag vill inte behöva...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: _FiA_
·
M
Träning Jag undrar lite över det här med att ha unghästar ihop antingen på lösdrift eller bara på bete. Hur kommer det sig att vi människor gör...
2
Svar
30
· Visningar
3 299
Senast: Masse
·
Ä
Träning Nu har hon börjat testa mig. Det har hon gjort innan också men då har det löst sig med en liten markering av ledarskapet. Det är...
Svar
13
· Visningar
1 193
Senast: mackan
·
Träning Jag hjälper ridskolan att rida en av deras stora hästar då han är lite för stor, lite för pigg och lite för stark för att kunna gå...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: tott
·
Träning Nu när lillhingsten börjar bli stor är det dags för mammahäst att byta hage. Det kommer en äldre valack som barnvakt till de två...
Svar
18
· Visningar
1 191
F
Träning Jag har en (snart 2) travare hemma. Hur kan man lära dem att gå iform? några bra tips och idéer? Hur tränar man in det? Tycker det är...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 672
Senast: Rockypro
·
M
Träning Köpte mig en kallblodstravare för ett tag sen. Visste redan från början att han höll på att testa, genom att vända om ett litet tag...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 966
Senast: purity_666
·
U
Träning Hej! Jag är en nitton årig tjej som efter 11 års tjatande lyckats övertala mina föräldrar till att få köpa en häst framot sommaren. Men...
2
Svar
35
· Visningar
3 116
Senast: vildros
·
S
Träning Hur lär man en häst att rygga från ryggen? Min häst kan det inte, & måste kunna det tills nästa söndag då vi ska rida en LD2...
Svar
15
· Visningar
5 314
Senast: Gronda
·
Träning Har hört och läst upprepade gånger att hästar inte lär varandra krubbitning, vävning, etc. Men varför inte egentligen? Igår stod jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 997
Senast: sthu
·
Träning skulle behöva lite tips och råd när det gäller min häst. Han blir ofta väldigt stressad och går mot handen i ridningen, han är extremt...
Svar
13
· Visningar
1 710
Senast: ZorroLouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama