Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Nu vill jag ha lite hjälp att definiera min ridning :) Jag tycker att det är så svårt när man ska beskriva för folk på vilken nivå man...
Svar
16
· Visningar
2 395
Ridning Har ni någon sån där superövning ni verkligen gillar, från marken eller uppsuttet? Vi kan väl tipsa varandra. :):) Varför gillar du...
Svar
12
· Visningar
1 635
Senast: Jenilee
·
A
Träning Jag har ett 5-årigt b- ponnysto som jag tömkör en hel del. Hon är jätteduktig och väldigt lyhörd (med tanke på att jag är lite nybörjare...
Svar
6
· Visningar
1 038
H
Träning Har fått ett problem jag inte vet hur jag ska hantera. Vi har en tävlingsponny som åkt transport massor av gånger och det har aldrig...
2
Svar
25
· Visningar
5 525
Senast: axel
·
Träning Detta har det säkert funnits en tråd om förut menmen.. Jag och en kompis var ute och red häromdagen och vi skulle passera en kohage...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 990
Träning Hej, Har ett 1,5 års sto (dvs 2-åring) som varit världens goaste och lättaste häst att ha att göra med. Men idag hände nått och jag...
Svar
13
· Visningar
1 557
Senast: rebeckasff
·
Träning Har funderat, kanske är jag lite dum... behöver era tips och råd. På tisdag kommer hoppträningarna börja. Men min häst har stått 2...
Svar
13
· Visningar
1 382
Senast: Centaur
·
M
Träning min häst har fått några konstiga ovanor hoppas att någon kan hjälpa mig att hitta några ovningar så vi kan öva bort detta...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Tuvisen
·
F
  • Låst
Träning Hej Hej alla glada!!! Tänkte bara kolla vad ni andra tycker om NH. Tankar, erfarenheter både bra och dåliga, för och nackdelar, mm...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 888
Senast: IngelaH
·
Träning Vet absolut inte om tråden ligger rätt. Hittar lixom ingen bra plats för den. ;) Men saken är den att våra hästar går ute när det är...
Svar
17
· Visningar
1 361
Senast: Mia_R
·
Ä
Träning Tygeltag, vikthjälper och skänklar? Alltså att följa tygeln (jag menar inte att man ska dra :D) och skänklarna. Man hör ju många...
Svar
3
· Visningar
1 163
Senast: Seabaz
·
S
Träning Jag äger ett svenskt halvblod sedan 3 år tillbaka. Han var 9 när jag köpte honom och då kunde man inte rida ut själv på honom.. Jag...
Svar
12
· Visningar
1 333
Senast: snorleif
·
C
Träning Hej! Har börjat rida ett trevligt men lite busigt halvblodsto som är 9 år. Hon har lätt för att böja på nacken men fuskar och...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Corall
·
D
Träning Har ett stort problem min älskade urgulliga travare blir knäpp när andra rider honom. Visste om det när jag tog honom på prov(skulle...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: Chex
·
Träning undrar om det finns nån sån lösning? typ som ett pelham med 2 tyglar, eller kandar.. har ett fullblod vars mun inte verkar passa...
Svar
11
· Visningar
1 196
Senast: Fannih
·
Träning Hur gör ni? Man för ju bak ena skänkel och för fram den andra något. Men har ni ett konstant tryck tills ni rätar ut hästen eller gör ni...
2
Svar
20
· Visningar
5 812
Senast: Pancakes
·
V
Träning Jag har sökt i forumet och jag kan inte hitta någon tråd om detta, kanske inte är en "laglig" fråga på buke? Iaf för att försöka...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Sock
·
Träning Ibland får man ta sig en funderare övar om man ska ta jobbiga beslut. Jag har världens finaste hingst född -07. Hemma är han lugn som en...
Svar
9
· Visningar
1 208
Senast: Centaur
·
K
Träning Usch! I dag skulle vet vaccinera min lilla galning. Det började fel redan från början. När jag tog ut henne reste hon sig vid grinden...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: koftena
·
N
Träning Jag vet flera som inte använder transportskydd till sina hästar. Är detta vanligt? Är det jag som är hysterisk över att alltid använda...
19 20 21
Svar
418
· Visningar
26 879
Senast: loobah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix