Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Ridning Funderar på att utbilda min travare i akademisk ridkonst,men vill kolla upp om det finns någon annan som gjort det och hur resultatet...
2
Svar
33
· Visningar
5 049
Senast: vanimelde
·
J
Träning Hej! Ja, som rubriken lyder så upplever jag att min häst är väldigt stark samtidigt som hon är väldigt känslig i munnen. Är det hos...
Svar
3
· Visningar
1 294
Senast: Skorpan
·
M
Träning okej, nu blev det säkert helt fel tråd den här hamnade i, men ja hittar ingen annan om det så får göra en egen :) På det här med...
Svar
15
· Visningar
4 426
Senast: Mazuqvikama
·
R
Träning Det är en tjej som säger att denna häst-"Knallen" hoppar fel:confused:.Nu vill jag veta om hon har rätt i det.Tyvärr så slänger denna...
Svar
14
· Visningar
1 796
Senast: Sar
·
J
Träning En god vän till mig står i samma stall som ett ungt sto, större modell av häst. Hästen är uppfödd av ägaren och har bara gått med...
Svar
12
· Visningar
1 495
Senast: fijja
·
Träning Har precis köpt unghäst nr 2 och har lite funderingar kring mental utveckling/mognad kring olika individer/raser. Min första häst...
Svar
10
· Visningar
3 054
Senast: Yrja
·
S
Träning Jag har en unghäst och jag tömkör mkt ute i skog. Häromdagen så började jag o en kompis att diskutera för och nackdelar med att hästen...
Svar
4
· Visningar
1 431
Senast: Mysaan
·
Träning Nu har jag åkt av Elvira 2 gånger på kort tid (1 gång i veckan eller varannat ridpass...:angel: ), och det börjar kännas lite oroande OM...
Svar
7
· Visningar
1 302
Senast: pinky
·
Träning Någon som har ett tips om någon bra sida på Internet med grundinformation om tömkörning (alt någon bra men inte för dyr litteratur)...
Svar
7
· Visningar
1 679
Senast: acj
·
Träning Min unghäst har fått ett nytt intresse.;) Hon har börjat stanna då man leder henne. Går några meter, stannar, går några meter igen. Är...
Svar
11
· Visningar
1 461
Senast: Goldi
·
A
Träning Har en fyraåring som jag ridit in själv med god hjälp av unghästutbildare. Ända sedan jag satt på honom för första gången i hans liv...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: anni0001
·
X
Träning Skulle gärna höra hur just DU gör vid första kontakt med en främmande häst. Om du går rätt fram och hälsar, låter hästen komma till dig...
Svar
13
· Visningar
1 990
Senast: hillevie
·
Träning Hovis var ute idag och skodde min vallack. Sedan skulle han kika på mitt fullblod som går barfota. Hon är boxgranne med syrrans unghäst...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 645
Senast: lillarut
·
J
Träning Är det någon som ridit med viktmanschetter? Hur ofta och hur länge använde ni dem? Märkte ni någon skillnad i ridningen? Hjälpte de och...
Svar
7
· Visningar
2 120
Senast: Olympus
·
Träning Jag skulle behöva goda råd från erfarna människor om hur jag ska jobba med min "det där lövet kommer döda mig"-häst, som just nu bara är...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 769
Senast: Caterpillargirl
·
B
Träning Vet inte om jag skriver på rätt ställe. Har inte startat någon tråd förut. Hittar bara tråkiga trådar där det inte gått så bra när jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 802
Senast: Boelit
·
  • Låst
Träning Hej allt bukefolk :bump: jag har ett fullblod (som några kanske redan vet) som behöver röra på sig regelbundet men jag vet inte vad...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: IngelaH
·
Träning Hej hej... om någon orkar läsa allt detta och som kanske har lite tips eller som vart med om liknande. köpte min -04:a när han var...
2
Svar
22
· Visningar
2 190
Senast: elli_noran
·
Ridning Så här ser den tyska ut Citat: som översatt betyder Alltså har vi samma som den tyska. Varför såg vi inte det för tiotusen sidor...
2
Svar
34
· Visningar
3 362
Senast: flashlight
·
Träning Ja, vad blir fel om man rider hästen böjd i skänkelvikningen? Jag undrar alltså över vad nytta skv gör med rak häst. Enbart...
2
Svar
39
· Visningar
3 877
Senast: cristobal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar