Sv: Hur går det för era 05r edition 4
*kl*
Jag måste bara få skryta av min lilla stjärna...
Vi la ut flera vattenmattor och andra presenningliknande mattor i ridhuset i går för lite 'miljöträning'/omväxling.
De andra hästarna (äldre, rutinerade dylika) fick spader så fort de fick syn på dessa hästätande saker. De ville inte gå i närheten, frustade, slängde sig bakåt, kastade sig över osv. Inte ens i slutet av passet fungerade det.
Frasse frustade inte ens när han fick syn på dom. Han var nyfiken och placerade en fot direkt på den stora röda presenningen men blev lite förskräckt över hur det lät och backade 2 steg.
Efter den lilla incidenten var det inte några som helst problem att få honom att följa efter mig upp och över alla presenningarna.
När jag började rida brydde han sig inte om hurvida det var presenning eller ridhusbotten han stannade på, skrittade eller travade över. Inga betänkligheter alls.
(Under hela tiden höll de andra hästarna på att slänga sig jättehögt och långt över dom, kasta sig undan, tvärnita framför osv.. )
Snacka om cool unhäst. :-D Kommer bli perfekt som dressyr- vagnshäst hoppas jag. *s*