Vad gör vi? Kids edition - del 4

Varit på utvecklingssamtal med sonen och hans klassföreståndare. Min prilliga lille unge som knappt kan sitta still fick väldigt fint beröm av sin fröken för att han alltid gör sitt bästa och är aktiv på lektionerna samt tränar mycket på att ljuda och räkna. Hon verkar vara en sån där klassisk, snäll lärare som verkligen gillar att jobba med barnen. Väldigt glad att hon verkar se alla hans goda sidor ❤️😁

Jag försöker verkligen att släppa kontrollen lite kring sonen. Men har tyckt att det är lite läskigt när de leker kring poolen här, både att det blir halt och att det är stentrappor. Så när vi kommit hem från att ha varit på utflykt hela dagen så lägger sig maken för att vila en stund och barnen springer ner på gräsmattan. Jag säger till våra vänner att jag bara ska gå in och hämta något att dricka, och frågar om de vill ha något. De har redan satt på en kanna kaffe, och jag svarar "Toppen, då passar jag på att kissa också när jag ändå har eminenta barnvakter". Jag hinner spola och tvätta händerna innan jag hör att de skriker och kommer springandes med sonen avsvimmad i famnen. Jag tog det med ro, eftersom jag vet om att han svimmar åtminstone varje vecka. Men så ser jag hans ansikte. Han har svimmat och landat med munnen mot stentrappan. Nu har vi en timmes gråt och blod bakom oss. Han har skrapat upp näsan och överläppen är minst sagt stor med ett jack på insidan, men jag tror att tänderna har klarat sig. Vi ska titta igen när vi får en möjlighet. Hur som helst så får vi ordna en tid hos tandläkaren när vi kommer hem, men jag hoppas att vi slipper söka vård här nere.

Det är lite tragikomiskt det här, med att jag sällan upplever att jag vågar vända ryggen till och att jag dessutom precis skämtat om att man kanske vågar gå och kissa då. Men jag ska inte läsa in för mycket i det. Det är vad det är med fartfyllda småbarn, och vad som helst kan hända oavsett vem som övervakar, eller inte. Våra vänner tycker nog att det här är betydligt jobbigare än vad vi tycker. Nu är han i varje fall på benen och leker igen. Jag hoppas att han ska kunna få i sig något att äta ikväll.

Passar på att slänga in en fråga här som någon borde ha svar på; vi är ju som sagt inne på tredje veckan med vab, visst kan vi lägga olika barn varje vecka för att slippa fixa med läkarintyg? Alla tre har varit sjuka i omgångar.
Följdfråga!
Då barnen bara har barnomsorg tors-fre nästa vecka, och jag fortfarande är sjukskriven så kommer sambon eller mamma behöva ha dom 3 dagar.
Behövs det intyg då? Eftersom de redan vabbats för i 3 veckor innan.

Måste bara skriva vad sonen sa nyss här för jag blev så jävla rörd och glad 🥹❤️

Han satt i badet och jag satt på toastolen och småpratade med honom och kom på att vi har glass i frysen så jag upplyste honom om det. Då säger han;

Mamma dom här moment:arna när vi sitter och pratar bara får mig att tänka på hur mycket jag älskar dig.

Jag: Men åh vad fint sagt, vad glad jag blir! Jag är så tacksam att jag har dig.

Sonen: Var tacksam för dig själv, det var ju du som gjorde mig!

🥹❤️🥹❤️

Vilken eftermiddag, jag som såg fram emot att vi äntligen hade en eftermiddag utan program. Började med en 5 åring som vägrade äta lunch för han vill tydligen inte ha ngt annat än pasta eller müsli. 14 åringen och 7 åringen började tjafsa för 7åringen blev arg för att storasyster tittade på henne.
11 åringen kommer hem och fick ett av sina utbrott för att hon inte fick gå till en kompis idag, anledning för att hon inte har gjort sina "uppdrag" som jag bett henne om i flera dagar och att hon aldrig håller tider som hon ska komma hem.

Sen var det lugnt ett litet tag men blev kaos på kvällen. 7åringen brukar aldrig bråka men idag var hon på riktigt dåligt humör. Hoppas det var ett undantag idag och inte ngn ny fas.

Funderar på om jag i forstsättningen alltid ska bjuda 5åringen på pasta och tomatsås till lunch. Kanske han tröttnar på det och vill äta ngt annat efter ett tag?

Måste bara skriva vad sonen sa nyss här för jag blev så jävla rörd och glad 🥹❤️

Han satt i badet och jag satt på toastolen och småpratade med honom och kom på att vi har glass i frysen så jag upplyste honom om det. Då säger han;

Mamma dom här moment:arna när vi sitter och pratar bara får mig att tänka på hur mycket jag älskar dig.

Jag: Men åh vad fint sagt, vad glad jag blir! Jag är så tacksam att jag har dig.

Sonen: Var tacksam för dig själv, det var ju du som gjorde mig!

🥹❤️🥹❤️
Åh vad fint 🥰

Liknande trådar

Övr. Barn Det är lite roligt att jag startade en tråd, skrev inte färdigt i originalinlägget men tråden fick god fart ändå... 😁🙈 Tråd 'Mens'...
Svar
3
· Visningar
499
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 757
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 105
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka