Vad gör vi? Kids edition - del 4

Alltså livet ändå! Påskledig med barnen, har varit varma dagar som inneburit mycket ute, dörren har varit öppen stor delen av dagen. Grejat i trädgården, varit på utflykter osv! Sitter på altan i solnedgången och tittar på barnen som leker ❤️ Tvillingarna är så bra vänner, leker med varandra så gott som jämt! Nu leker de med storebror och hans kompis på studsmattan! Vi ska försöka få in de till duschen, får se om/hur vi lyckas!

Visst var det @FeatherCloud som tipsade om pappspik? Succé! Fyraåringen fick en verktygslåda av morfar och jag skickade med tipset om pappspik. Han får hjälp av oss att slå i första slaget, resten hamrar han. Och sedan kom han på att det är minst lika roligt att dra ut spikarna med tången :D
Pappspik is the shit! Suverän inkörsport till tyngre grejer 😁

Min sjuåring har ju varit med och byggt och burit hela livet. Igår hjälpte han mig att bära och köra en fullstor massiv dörr med karm med säckakärra och sen lyfta på den på ett släp. Han är fenomenal ❤️

Idag är vi på lekplats igen. Efter en gårdagskväll och morgon med lite tjafs är stämningen nu bra igen. Så kul att komma tillbaka till lekplatser och se hur ungarna tacklar sånt som varit svårt tidigare. Bästa sättet att se utvecklingen på tycker jag 😊En målbild jag gått och burit på är att barnen ska kunna gunga gungbräda tillsammans utan mig och plötsligt funkar det 😊

Dessutom alltid roligt att se dom interagera med andra barn, i ena sekunden sociala genier, i nästa katastrofer 🙈😂

Senast ändrad:
Slut som artist. När barnen tillslut somnat var det dags att ladda varsitt påskägg med lite godis och glittriga klistermärken, gömma dem och skriva varsin ledtråd. Ett större ägg har jag fyllt med miniplusplus som jag köpte på loppis. Det har jag lagt i vardagsrummet så de ska hitta det när dom vaknar imorgon.

Imorgon åker vi till mina föräldrar, blir bra med lite avlastning (förhoppningsvis) med att underhålla barnen. Jag märker att min pms tajmar dåligt med barnen den här månaden, men förhoppningsvis lägger det sig snart... 🙈

Idag fyller sonen 2 år och jag önskar att jag kunde få bevara den här versionen av honom för alltid. Han är så söt att jag får hjärtsnörp bara av att titta på honom och jag kan inte förstå att han en dag ska växa upp. Så fick han ett par böcker av mormor i present och jag läste en utav dem vid läggning. ”Vad som än sker”, den handlade om att stor älskar liten vad som än sker. Även om liten är arg och kastar saker eller förvandlas till en krokodil. Liten undrar om kärleken kan ta slut, och vad händer när man dör? Stor säger att kärleken är som stjärnorna, lyser även om man dog för länge länge sedan. Och nej, jag kunde absolut inte läsa utan att gråta lite också. Tack mamma, jag behövde absolut klämma in fler känslor idag. Jag har svårt att greppa vad jag har fått i livet. Inte bara barnen, utan alla som varit här idag. Bortom tacksam.

Alltså 5-åring. Snart 5,5 år. Det är ju nåt som händer helt klart. Går från småbarn till större barn, tänkandet blir mer som en vuxen. Gud vilken fantastisk ålder detta är. Så mycket kärlek och klokhet i den där lilla kroppen. Ibland när ångesten kring ev syskon drabbar mig (tankar om att det blir för stor ålderskillnad mellan dem) - så kan jag ändå trösta mig med att jag ändå är tacksam över att fullt ut fått njuta av vår dotters senaste år utan att en liten pockat på all uppmärksamhet och energi. Och att vi kanske kommer ha möjlighet att njuta lika mycket av nästa sån här period med ev syskon 🧡 Åren 3-5 år har varit fullständigt magiska tycker jag. Jag har många vänner med lika gamla barn, men som också har 2-3 år yngre syskon. De delar inte riktigt min upplevelse och jag förstår dem; där blir det äldre barnet den som drar igång syskontjafs osv och så är de såklart oerhört trötta av att ha roddat två små. Men jag kan såklart också känna sorg över att vår dotter alltid är ensam, inte har någon att leka med eller vara med (speciellt eftersom hon är social deluxe) och det känns som jag kommer hamna lite utanför kompisgänget och deras "fas i livet" om jag skulle få en nyfödd nu.

Men när det är såhär bra känner jag nästan att jag skulle kunna tänka mig 3 barn 😂 Det ändras nog snabbt om jag får uppleva småbarnsåren igen dock...

Usch vilken dag, kan inte sätta fingret på varför men idag har vi hittills bara bråkat och tjafsat. Och när jag blir arg smittar det direkt av sig på hur barnen är mot varandra. Ibland saknar jag verkligen att få gnälla av mig med en annan vuxen, eller för den delen att få lämna bort ansvaret en liten stund medan jag själv kan vila :(

Väl medveten om att jag säkert får äta upp mina ord imorgon, men vilken härlig ålder tre år är ändå :love: Idag hängde jag ensam med vår treåring ett tag och vi hade trevliga samtal under hundpromenaden, gick sen hem och rensade en grusgång från gräs vilket barnet hjälpte till med med stor entuisasm, sen gick jag in i vårt garage och jobbade med lite saker och under tiden roade sig barnet själv ute på gårdsplanen i säkert 30 minuter. Inga stora grejer liksom, men bara så lyxigt när vardagar inte bara funkar, de är till och med trevliga :love:

Vi kör sjukstuga igen. Skulle jobbat hela påskhelgen men började hosta i lördags, när jag kom hem var tempen på 39. Feberfri imorse men hemsk hosta. Idag fick barnen feber och hosta en efter en.

Minsting ligger på min mage nu och sover, efter att ha kaskadspytt över mig först i soffan och sedan i sängen. 40 graders feber trots alvedon. Lillfisen❤️

De andra har äntligen kommit till ro också efter att blivit störda i sin sömn av att minsting skriker BLÄÄÄ på högsta volym i varje andetag när han kräks. 🤣

Liknande trådar

Övr. Barn Det är lite roligt att jag startade en tråd, skrev inte färdigt i originalinlägget men tråden fick god fart ändå... 😁🙈 Tråd 'Mens'...
Svar
3
· Visningar
634
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 983
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 044
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
1 945
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna