Vad gör vi? Kids edition - del 4

Alltså nej.

Absolut att barn behöver vägledas i och lära sig om hur ens handlingar påverkar andra. Det är inte samma sak som att barn måste lära sig att be om ursäkt, och definitivt inte på vuxnas befallning. Blir ju om något bara kontraproduktivt.

Jag hade blivit mycket upprörd om någon hade försökt tvinga mitt barn att be om ursäkt. Än värre om personen inte ens är helt säker på vad som skett. Här är det dessutom en situation med små barn och bollar. Få sexåringar har fantastisk bollkontroll 😉

Sen är det ju självklart mycket lättare att vara efterklok än att hantera en sån situation med nya bekantskaper där och då!

Måste revidera mitt inlägg lite blev lite konstigt där i början. Såklart ska barn lära sig be om ursäkt också (efter ålder). Det jag skulle skriva var att det inte finns någon anledning att lära dem det genom att tvinga dem.

Liknande trådar

Övr. Barn Det är lite roligt att jag startade en tråd, skrev inte färdigt i originalinlägget men tråden fick god fart ändå... 😁🙈 Tråd 'Mens'...
Svar
3
· Visningar
614
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 968
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
1 929
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
1 863
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka