Vad gör vi? Kids edition - del 4

Så märkligt detta med utveckling. Dottern gillar att rita, men bara varit klotter hittills. Har googlat på huvudfotingar och det verkar ju väldigt olika när det kommer.

Så satt hon tidigare idag och skulle rita en teckning åt morfar som skulle komma på besök. Jag hör att hon säger "här är mamma, och här är pappa, och här är jag". Går dit och tittar och så har hon ritat tre klockrena huvudfotingar?! Från en dag till en annan? Så konstigt hur det funkar!

Visa bifogad fil 165090
Min snart 6åring har aldrig varit intresserad av att rita/måla, tror inte att jag har en enda teckning av honom. Fram till för ngr vecko sen när han kom hem från förskolan med den här. Barnen överraskar oss 🙂
127483.webp

Min stora brås på mig tror jag, stora intresset just nu är att rita på sin framtida gård som han ska ha, det är så gulligt, och ganska kul att se vad han planerar in. 😁 Stall, grisar, och massor av annat. Häromdagen frågade jag om han ville börja på kulturskolan och han sa "meeeen, jag har ju liksom bestämt mig för det här med bondgård nu" 😁😍
PXL_20250401_052422492.webp

Vaknade av "mamma jag har JÄTTEont i magen!" från lilla E. Yrvaket upp i panik, leta fram hink. Lilla E hävdade bestämt att det inte kom något kräks, men att hon behövde bajsa. Tassa ut på toaletten. Stor prutt kom men inget annat. Tvingade henne att vänta en stund men inget hände. Sen säger hon "jag är nog lite hungrig kanske" 🤪

Nu säger hon att magen är vanlig. Jag har dock inte slappnat av än utan ligger och väntar. Jag ska resa bort på måndag och besöka+föreläsa på konferens så är det nån gång vi ska bli sjuka är det väl nu 🙃

Jag bedriver intensivt marketplacearbete för att förbereda för barnens nya rum när renoveringen är klar. Imorse kom en och köpte sonens gamla säng. En halvtimme senare hittade jag en ny säng som såldes inne i stan, de var gulliga och kom och levererade den en timme senare. Och nyss åkte dottern och jag 5 minuter in till byn för att köpa en ny matta till hennes rum. Det är billigt att köpa begagnat men hårt jobb 😅

Puh, vilken dag. Dramatisk 5,5-åring med hemskt humör och en retsticka till lillebror. En mamma med PMS och en pappa som precis ställt om dygnet efter att ha jobbat natt. Eftermiddagen och kvällen har varit helt sanslöst jobbig :crazy: Tur att det inte alltid är såhär. Och tur att vi alla har många bra sidor också 😂 Men nu blir det täcke över huvud.

Fy vad obehagligt @et_flickan!

Igår morse när jag tog ut hunden så hörde jag några skott. Jag laddade ner 112-appen, men eftersom det inte kom någon utryckning så förstod jag att det måste vara jakt på gång. Min kropp däremot hann reagera och en avgrundsdjup trötthet sköljde över mig. Då förstod jag att den här branden förra veckan nog tog hårdare på mig än vad den borde ha gjort. Det var ”bara” ett hyss, kanske fick det större konsekvenser än vad pojken själv avsåg. Men jag blev verkligen lite skakad av att vara ensam hemma med barnen när det här hände, och att vår lilla idyll och trygghet fick sig en törn. Man är verkligen sårbar när man har barn. Känslan av bristande kontroll är hemskt.

Den här bilden tog jag 16.18 och samtidigt anlägger en pojke en brand på andra sidan vägen, precis ur bild ligger hans cykel på vägkanten. 16.28 ringer jag 112. Ungefär 200-250 kvm brann.

IMG_0692.webp

Fy vad obehagligt @et_flickan!

Igår morse när jag tog ut hunden så hörde jag några skott. Jag laddade ner 112-appen, men eftersom det inte kom någon utryckning så förstod jag att det måste vara jakt på gång. Min kropp däremot hann reagera och en avgrundsdjup trötthet sköljde över mig. Då förstod jag att den här branden förra veckan nog tog hårdare på mig än vad den borde ha gjort. Det var ”bara” ett hyss, kanske fick det större konsekvenser än vad pojken själv avsåg. Men jag blev verkligen lite skakad av att vara ensam hemma med barnen när det här hände, och att vår lilla idyll och trygghet fick sig en törn. Man är verkligen sårbar när man har barn. Känslan av bristande kontroll är hemskt.

Den här bilden tog jag 16.18 och samtidigt anlägger en pojke en brand på andra sidan vägen, precis ur bild ligger hans cykel på vägkanten. 16.28 ringer jag 112. Ungefär 200-250 kvm brann.

Visa bifogad fil 165195

Såna där "oskyldiga" hyss kan gå så himla fel. Vilken tur det gick bra ändå.

Det brann nära skolan i lördags, förra veckan hittades det handgranater i en skog i närheten och nu detta. Vi bor i en liten bruksort, att sånt här händer här är helt galet på nåt vis.

Det brann nära skolan i lördags, förra veckan hittades det handgranater i en skog i närheten och nu detta. Vi bor i en liten bruksort, att sånt här händer här är helt galet på nåt vis.

Så himla trist, det är verkligen ett annat klimat just nu.. Vi har också haft flera bränder, och jag vet att det tidigare varit något TikTok utmaning att elda skoltoaletter så jag börjar fundera på om det är något sånt på gång igen. Eller så är det lokalt här, men nu har det varit många.

Han var här igen precis nu. Jag gick upp och konfronterade honom, det såg ut som att han var på gång att elda något igen och hade mobilen framme. Funderar på att höra av mig till de två skolorna som ligger här.

Barn borde inte få ha smarta telefoner utan bara de som går att ringa med. Eftersom de verkar trigga varandra på sociala medier och allt vad det är med allehanda skit :mad:

Liknande trådar

Övr. Barn Det är lite roligt att jag startade en tråd, skrev inte färdigt i originalinlägget men tråden fick god fart ändå... 😁🙈 Tråd 'Mens'...
Svar
3
· Visningar
612
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 962
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
1 898
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
1 817
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Ormbett