Vad gör vi? Kids edition - del 4

Den här våren slår helt klart alla rekord i sjukdom, hos hela familjen. Idag var barnet äntligen tillbaka på förskolan, första dagen den här veckan efter senaste omgången magsjuka.

Fick i början av veckan meddelande från fsk att det går vattkoppor, magsjuka och scharlakansfeber. Avslutades med "This too shall pass" (både ovanligt många barn och pedagoger är sjuka. Plus engelskspråkig förskola därav engelskan.)

Äldsta börjar förskoleklass i höst och jag är redan trött på allt som krånglar. Den som har ansvaret för skolskjuts här påstår att vi inte får skolskjuts om vi har fritidsplats. Vi kommer nyttja fritids kanske max 4h/vecka.
Så orimligt att jag ska behöva väcka alla barn tidigt för att skjutsa och sedan hämta på lediga dagar?
Vi bor på landet och har det avstånd som krävs till skolan, jag jobbar mest kvällar och helger men enstaka dagar. Jag kan heller inte säga i förtid vilka dagar det blir han inte ska åka med då vi får olika scheman var sjätte vecka. 🙄

Äldsta börjar förskoleklass i höst och jag är redan trött på allt som krånglar. Den som har ansvaret för skolskjuts här påstår att vi inte får skolskjuts om vi har fritidsplats. Vi kommer nyttja fritids kanske max 4h/vecka.
Så orimligt att jag ska behöva väcka alla barn tidigt för att skjutsa och sedan hämta på lediga dagar?
Vi bor på landet och har det avstånd som krävs till skolan, jag jobbar mest kvällar och helger men enstaka dagar. Jag kan heller inte säga i förtid vilka dagar det blir han inte ska åka med då vi får olika scheman var sjätte vecka. 🙄

Mja skolan är bara skyldig att erbjuda skolskjuts till och från skola, ej fritids. Sen är det många kommuner som gör det ändå.

Men det borde ju inte vara första gången som de har föräldrar med ojämna scheman med kort varsel så just en sån situation borde de ju kunna hantera tycker man...

Mja skolan är bara skyldig att erbjuda skolskjuts till och från skola, ej fritids. Sen är det många kommuner som gör det ändå.

Men det borde ju inte vara första gången som de har föräldrar med ojämna scheman med kort varsel så just en sån situation borde de ju kunna hantera tycker man...
Jag efterfrågar ingen skjuts till och från fritids, utan de dagar han ej kommer gå på fritids. Jag har ju många lediga dagar i veckan då jag inte vill behöva skjutsa och hämta, när bussen ändå kör förbi oss. Men denna människa menar att han inte får åka med pga mina jobbtider, dvs att han kommer nyttja fritids typ en dag i veckan (då jag givetviskör honom).

Jag efterfrågar ingen skjuts till och från fritids, utan de dagar han ej kommer gå på fritids. Jag har ju många lediga dagar i veckan då jag inte vill behöva skjutsa och hämta, när bussen ändå kör förbi oss. Men denna människa menar att han inte får åka med pga mina jobbtider, dvs att han kommer nyttja fritids typ en dag i veckan (då jag givetviskör honom).
Gud vad dåligt. Undra om de verkligen får säga så.
Här får grannbarnet åka buss till skolan fastän han går på fritids och jag räknar med samma för mitt barn.
Ofta har grannbarnet åkt buss med min grabb på morgonen (då kommer han hit och så följer jag med dem) och sen gått på fritids på eftermiddagen tills hans mamma hämtat. Alltså åkt buss ena vägen på samma dag.

Ja det var det jag menade med att de borde ha erfarenhet sedan tidigare med föräldrar med ojämna scheman. Att det kan finnas en lösning för de som bara behöver skolskjuts då och då. Ledsen om jag var otydlig!

Gud vad dåligt. Undra om de verkligen får säga så.
Här får grannbarnet åka buss till skolan fastän han går på fritids och jag räknar med samma för mitt barn.
Ofta har grannbarnet åkt buss med min grabb på morgonen (då kommer han hit och så följer jag med dem) och sen gått på fritids på eftermiddagen tills hans mamma hämtat. Alltså åkt buss ena vägen på samma dag.
Ja jag tänker gå vidare högre upp om han inte ger sig. I senaste mailet skrev han också att bussen ändå kör förbi oss varje morgon, vad är då problemet tänker jag.. 🙄

Ja det var det jag menade med att de borde ha erfarenhet sedan tidigare med föräldrar med ojämna scheman. Att det kan finnas en lösning för de som bara behöver skolskjuts då och då. Ledsen om jag var otydlig!
Ingen fara! Var mest citat på din första del, så jag ville förtydliga att jag självklart kör de dagar han ska på fritids. 😊

Liknande trådar

Övr. Barn Det är lite roligt att jag startade en tråd, skrev inte färdigt i originalinlägget men tråden fick god fart ändå... 😁🙈 Tråd 'Mens'...
Svar
3
· Visningar
577
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 920
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 504
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 586
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka