få travare att gå i form

Sv: få travare att gå i form

-kl-

Läst igenom tråden & reagerar på de som säger att travare från travet inte skulle ha några ryggmuskler?

Klart de har ryggmuskler, hur ska de annars orka bära sig? Vad de däremot inte har är RID-ryggmuskler.

Travare i träning kör man en del i backar sk backträning/backintervaller , med vagnen för att jobba på ryggen.

Min travare var det inga problem att få att gå i form, det jag gjorde innan jag började försöka rida henne i form var att se till att hon hade ryggmuskler nog för det, sen tillslut sökte hon sig ner själv bara. :d:)

och så kan jag ju lägga till att jag för tillfället har en a ponny och en liten stor häst, inte två stora.

Har läst tråden.
Var det inte så att du ev. skulle köpa ett till varmblod, hur ska du då ha råd om du inte kan lägga 150 spänn/vecka på en tränare?
Bara undrar.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Nova123
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 846
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 682
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II