Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu har jag ridit barfotahästar så länge att jag blivit vimsig... I fredags broddade jag min häst pga av all halkan, och ser ut som att...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Tussilago
·
A
Träning Jag är medryttare på en envis B-ponny 3ggr i veckan. Han har varit ridskolehäst för ca 2 år sen och han är fortfarande lite seg av...
Svar
5
· Visningar
1 071
Träning Hej alla! vet att det för ett tag sedan fanns en tråd om detta, men kan inte hitta den. Tar hästens rygg skada av att man rider...
2
Svar
36
· Visningar
3 114
Senast: Yrja
·
Träning Jag har funderat på en grej; hur blir man en riktigt duktig ryttare? Då menar jag inte elitryttare men rätt duktig ändå:p... Till...
2
Svar
34
· Visningar
3 514
Träning Åh ja blir så trött. I dag hade Juanita smitit igen. Det är ardennern som står i samma hage om min fjording. Hon hade lixom bara...
Svar
11
· Visningar
1 068
Senast: Kicki_83
·
Ridning Är det någon som har haft eller ridit i en sån? Vad tyckte ni om den i så fall?
2
Svar
22
· Visningar
7 121
Senast: Rigel
·
E
Träning Hej, Jag har en foderhäst som är en C-Ponny. När hon ska galoppera så travar hon med bakbenen och galopperar med frambenen! Ibland får...
2
Svar
29
· Visningar
1 929
Senast: Emmiz
·
H
Träning Om en häst konstant sätter över ryttaren på höger sida i sadeln, så att ryttaren ideligen får trampa ner i vänster stigbygel och flytta...
Svar
16
· Visningar
3 015
Senast: clubman
·
Träning Min massör var ute idag o masserade min unghäst. Han e 4 år, o tömkörs väldigt mkt, med väldigt så menar jag ungefär varannan dag. Jag e...
Svar
9
· Visningar
1 194
Senast: ch791022
·
K
Träning Som en del av er vet har jag haft stora bekymmer med mitt nya sto. Hon har betett sig väldigt illa, men bara mot mig, gått över mig...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 621
Senast: Casteloro
·
Träning Hur ska man gå till väga med att fånga en häst som hela tiden vänder baken till, bits och sparkas? :confused:
Svar
15
· Visningar
2 695
Senast: sofiaberglund
·
D
Ridning har hört att den tydligen ska bli helt förstörd + svartna(ruttna när man rider hästen på vanligt dressyr vis.) Dessutom kan man...
Svar
11
· Visningar
1 987
Senast: caballus
·
Träning Nu behöver jag lite tips och råd på hur jag ska bära mig åt. Efter att jag varit bortrest i en månad och hästen har fått vara ledig har...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: superbusan
·
Träning Var finns det för regler när man använder ridbana? Alltså om man är flera stycken där på samma gång. Vet detta med att hålla till höger...
2
Svar
21
· Visningar
3 342
Senast: Lillfi
·
Träning Jag går och funderar lite och vill bara höra ni andra på buke resonerar... I stallet där min häst står så är vinterhagarna rätt små...
Svar
6
· Visningar
933
Senast: lulski
·
D
Träning Hej! Jag har en medryttarhäst som jag rider ca 2 gånger i veckan. Där han står finns det inga bra ridvägar utan det finns endast en...
Svar
13
· Visningar
1 556
Senast: vildros
·
Träning Min häst har gris-skräck! Det räcker att han känner lukten av grisar eller vildsvin så blir han helt förstelnad. Huvudet är tre meter...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 308
Senast: Legolaz
·
Träning Har en 3-åring som efter kastreringen har blivit svårlastad. Kastreringen gick bra. Det är inga som helst problem med hanteringen av...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: millan71
·
F
Träning Hejsan, hoppas på råd och tips hur jag ska göra angående sadelköp. Jag har ett sto född 05 som är riden i ca ett år. Under tiden har jag...
Svar
3
· Visningar
1 277
Senast: zeus
·
Ä
Träning Har totalt tappat lusten över vintern, med mörker och allt skitväder. Men nu måste hon sättas igång igen. Jag har dock inte lust just...
2
Svar
20
· Visningar
2 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka