Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Många tycker att grushagar är otrevligt för hästarna att vistas i. Längre perioder tycker jag själv att det inte är vidare roligt för...
2
Svar
21
· Visningar
3 296
Senast: Favina
·
O
Träning Hej! Är det någon som vet hur hästar påverkas av kyla? Kan kylan göra att de blir känsliga (och sura) när man ska rykta etc? Finns det...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: IngelaH
·
P
Träning Jag rider en ponny ibland som "stressar" väldigt mycket. När hon väl slappnar av blir hon hur fin som helst men det händer inte direkt...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: Tussilago
·
N
Träning Jag är på gång att köpa ett 14årigt fullblodssto som stått väldigt mycket sista åren. Hon har bara blivit ridan lite från och till i...
Svar
12
· Visningar
1 555
Senast: Nostalgitripp
·
I
Träning Jag ska nu antagligen bli skötare/medhjälpare åt ett drygt tvåårigt ardennersto. Hittills är hon tömkörd och lite körd, lite longerad...
Svar
1
· Visningar
944
Senast: Amelia__
·
B
Träning Jag har en foderhäst som är 6 år. Nu vill vi mäta henne för att kunna åka på tävlingar mm. Pratade med ägaren för någon dag sedan och...
Svar
3
· Visningar
1 201
Senast: Gronda
·
G
Träning Köpte i våras en 2-åring som de använt kedja till när de lett honom i grimskaft:(. Jag gjorde inte det till att börja med eftersom jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 102
Senast: Silkisif
·
Träning Min nya häst är en pigg och glad dam. Jag vill kunna rida henne utan att behöva ha henne tung i handen och ogillar att hamna i dragkamp...
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: Totola
·
Z
  • Låst
Träning Vad är skillnaden på dessa 2? Ska prova att rida min häst på ett sidepull. För hon är väldigt orolig i munnen när man rider, tuggar...
Svar
1
· Visningar
686
·
N
Hästhantering Jag har ett 20 årigt sto, varmblodig travare. vet inte vad jag ska göra. hon är rädd för mycket, blir lätt stressad. jag har provat med...
Svar
8
· Visningar
1 340
A
Träning Min favorithäst som jag rider på ridskola har lite lustiga ideer så nu undrar jag hur jag får honom rätt med en gång när jag börjar...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: Elina8
·
Träning Min häst går inte rent och är inte öm eller varm. Planen är att han vilar (två veckor) så får vi se om han blir bättre annars blir det...
Svar
10
· Visningar
1 279
Senast: Lindsen
·
S
Träning Hur många repetitioner gör ni när ni klättrar med hästen? vi säger att backen e rätt så brant. Jag ska börja gå ut med min unghäst o...
Svar
15
· Visningar
1 547
Senast: Pettsson
·
G
Träning Ja jusst det.. hur lär ni era hästar gallopera ??? Tips och ideer tack!
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: Gronda
·
Träning ska börja rida in /rida till en nordsvaensk travar valack nu, jag har lite funderingar som jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: Rouise
·
Q
Träning Hej allihopa! Är ny på bukes och jag visste inte riktigt vars jag skulle vända mig så jag bestämde mig för att försöka få hjälp här...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Pyrusan
·
N
Träning Undrar om jag kan få upp mer dressyr nacke på min häst. Han har hel del nacke men vill få mer vill att han blir riktig maffig där över...
2
Svar
23
· Visningar
4 099
Senast: Totola
·
F
  • Låst
Träning Hur tung och hur lång ryttare sätter ni som max upp på era shettisar? Min shettis är 96-98 cm hög och är normalbyggd, varken smäcker...
Svar
1
· Visningar
986
·
Hästhantering Jag har precis börjat med NH med hjälp av min tränare. Han följer glatt efter mig när jag har repgrimma och ledrep (leder nu för tiden...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: Sammet
·
H
Träning Hej, jag ska hämta hem en häst nästa helg och har lite frågor runt lastning. Jag har aldrig lastat själv, bara varit med någon...
Svar
17
· Visningar
3 139
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama