Sv: Vårdslös ridning!
Man blir verkligen arg när man ser sånt.
Min kompis rider en travare som inte är tränad för hoppning. Hon tror att hon är bättre än alla andra. Men iaf hon slarvrider bara och flänger runt. Hon kan inte rida dressyr, så hon hoppar han 2 dagar i veckan typ. det händer ibland att hon rider dressyr, man kan inte kalla det dressyr precis. Hon gör något konstigt med händerna så att han sänker huvudet. Hon sågar inte utan hon tar upp dom och vrider dom eller något. Sedan säger hon, "Titta vad fint han går, han har lärt sig att böja på huvudet nu. Det är ju jättebra." Sedan om hon ska trava eller galoppera och hästen blir pigg så drar hon upp händerna och försöker bromsa. Händerna är vid hennes brösten och hon är böjd i kroppen, det hjälper inte särskilt mycket.
När hon hoppar så rusar hon mot hindrena och hästen snubblar över i en väldig fart. Sedan rusar hon efteråt också och går nästan omkull. Vi ett sådant ögonblick skrek jag, "STANNA", sa åt henne att hon skulle rida lugnare men hon blev bara arg och bortförklarade sig med att han inte kan ridas lugnare.
Vid ett tillfälle höll jag lektion för henne. Hon ville såklart hoppa, hon red på långa tyglar även fast jag sa till henne att hon skulle korta dom men då sa hon, "Man kan inte rida honom på korta tyglar".
Hon tänkte hoppa när han hade ett svullet ben dagen innan. Jag sa att det inte var så smart och då sket hon i mig. Men som tur var, var det så kallt att paddocken hade blivit stenhård.
Men hon brukar hoppa även om den är hård.
Ägaren borde fan se hur hon rider hennes häst.
Det skulle inte förvåna mig om hästen blir skadad snart.
Hon använder sporrar på honom även fast han inte behöver det. Om han blir trött så kan han helt plötsligt stanna och då försöker hon tvinga fram han i skritt med hjälp utav att sparka med sporrarna i magen.
Nu ska hon helt plötsligt vara med på en Clear round, hästen har ju för fan aldrig ens hoppat en bana.
Är så förbannad på henne men vad jag än säger så blir hon arg och slutar lyssna.