Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Jag vill ha boktips om hantering av hingstföl. Jag har nu ett hingstföl på 9 mån. Jag har ännu inga problem med honom. Han står...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Pysen
·
J
Hästhantering Hejsan, Detta känns så jobbigt att prata om. Jag har jobbat i många år med nh och kommunikation och aldrig stött på problem som inte...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
15 279
Senast: Jiri
·
F
Träning Hej på er! Har en fråga, vet inte om någon kan hjälpa mig utan att ha sett eller ridit min häst men men... Jag har en unghäst på...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Faramir
·
A
  • Låst
Träning Hej! Letar sadel till min islandsvalack, och skullle behöva lite hjälp! Han är bara 5 år, och har fortfarande ganska typisk...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: IngelaH
·
C
Träning jag har köpt en häst för ca 2 månader sedan:laugh:. Hans nya kompis som han går med har börjat sysselsätta sig med att äta upp hans...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: milegra
·
O
Ridning Vad gör ni för något när hästen ni rider bara rusar iväg i traven, gång på gång?
Svar
10
· Visningar
4 615
Senast: Ewa-Lena
·
L
Träning hur gör man skänkelvikningar samt framdelsvändningar??????:crazy:
Svar
3
· Visningar
940
Senast: ujent96
·
S
Träning Någon som vet några bra övningar/böcker på hur man får sin häst att behålla fokus på en själv? På marken går det ganska bra men när man...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: Skorpan
·
Träning Jag vill gärna lära mig mer om sådant! :) Känner att åren utan häst tagit ut sin rätt och jag var aldrig någon stjärnryttare då...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
43 472
Senast: Emuliiaa
·
Träning Har ni några bra tips för att få hästens bakben bättre? :)
Svar
11
· Visningar
1 312
Senast: loveooka
·
U
  • Låst
Träning Jag har fått i uppdrag att rida till en travare. Har jobbat endel med det innan men dock inte så orutinerade som just denna. Jag har nu...
Svar
1
· Visningar
818
·
A
Ridning Känns som en ganska dum fråga, men hur uttalas egentlgen ordet "travers"? Något som jag har funderat över ett tag nu. Ursäkta om det här...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: AngelInTheSnow
·
D
Träning Heeej:) jag e en tjej på 14 år och äger en underbar Nordsvensk:D Hon e 7 år och grundriden men hur gör man för att lära inn galoppen...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: Bounty
·
P
Träning Går i hästköpartankar efter några års hästuppehåll (läs barnafödande). Mest ridit halvblod o PRE men tror det finns anndra som passar...
Svar
14
· Visningar
972
Senast: Stalltjejen
·
K
Träning Min lilla 10 - månaders har den sista tiden blivit väldigt sammarbetsvillig. Brukar ta en extra runda med henne varje morgon innan hon...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: skuggi
·
Ridning Jag är nyfiken på Zaldis modeller Relvas och Lusitanus. Är det någon som har någon av dem och kan berätta lite? Vilken typ av ryggar...
Svar
7
· Visningar
2 860
Senast: bigganl
·
E
Träning RidÖvningar! Hej, :rofl: Behöver lite tips till några roliga övningar på bana, Skogen, i alla gångarter! Man blir ju så uttråkad...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: Wippos
·
Träning Hej allihopa! Jag har en fråga. Jag har aldrig riktigt förstått hur man samlar med sitsen. Min kompis försökte förklara hur hon gör. Hon...
Svar
5
· Visningar
3 969
Senast: Wippos
·
R
  • Låst
Träning Hej! Jag håller på att skola om min travare till ridhäst. Jag går för på hoppkurs 1 gång i veckan, dressyrkurs 1 gång i veckan och så...
Svar
2
· Visningar
880
·
Träning För några år sedan (1998 till 2002) hade jag en islandshäst. Han var en välpälsad liten herre med mkt energi och muskler. Kondition som...
2
Svar
29
· Visningar
3 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka