Vad betyder det för din häst då du....

Sv: Vad betyder det för din häst då du....

Om jag lägger på bägge skänklarna släpper Edall på dumpventilen och trycker iväg allt han orkar med bakvagnen :D

Fördelen är att han är väldigt lätt att få att trycka under och med bakdelen så det behövs väldigt lite tryck

Bäst att tillägga att det inte betyder full fräs framåt utan full aktion bakifrån

Sv: Vad betyder det för din häst då du....

Vilken kul fråga:D
Det varierar ganska mycket neroende på hur överliv och bäcken reagerar. Jag växlar i första hand takten med höfterna, samt lutar överlivet något framåt/bakåt beroende på om jag vill minska eller öka tempot. Skänklarna används som förstärkande hjälp, men jag försöker dock alltid hålla dem placerade intill hästen.

I halterna och avsaktningarna trycker jag med överbenet och knät, och i drivningen med benen om det behövs, och då i samma takt som hästen. Dvs tryck - släpp - tryck - släpp, för att sedan återgå till att vara passiv igen.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 059
Senast: Piaff
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka