Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag använder endast lite innerskänkel så vill jag att han bär innerbak mer och trampar in de lite extra under sig. Ytterskänkel så vill jag att han avänder ytter bak mer.
Jag rider inte rent akademiskt men har plockat mycket därifrån.
Jämt SPARK och hästen börjar slöskritta
haha skojja, inte heltfull sanning iaf..
På den ena så kan jag driva 'med en skänkel i taget' och på den andra behöver jag inte driva, snarare bromsa
Isåfall brukar båda skänklarna samtidigt betyda 'öka lite till'.
Den tredje har jag inte ridit tillräckligt mycket ännu för att kunna svara på.
Tilläggas bör att jag har islandshäst, och synen på användandet av skänklar kan skilja sig markant mellan olika tränare beroende på om de rider 'klassisk dressyr',islänskdt eller en korsning av båda har jag märkt.
.
Måste bara fråga, lärde sig din häst det på en lektion? Hur lär man hästen det? om den som i ditt fal förknippar det med stress och upp med huvudet?
Hur kan handen bestämma om det ska bli samling eller fart, det är ju bakbenets rörelser som avgör? Samling= ökad vinkling av hasen och längre bärsträcka, fart=ökat påskjut
Låter jävligt krångligt och omständigt att först bara säga ett generellt "hörru, vifta med bakbenen" för att sen beskriva hur man vill ha "viftet".
Innebär det att du inte kan samla din häst utan bett?