Olika metoder att lasta häst.

Sv: Olika metoder att lasta häst.

Hemsk berättelse, men tyvärr alltför vanlig.:mad:
Den hästen måste läras om o matte ska hålla sig borta.

Hade ni ingen bakbom?

Tyvärr är det inte det lättaste att bli av med matte :angel: Det är faktiskt matte som gör att jag kommer att sluta rida denna häst. Har bara inte bestämt mig för när. Kommer sakna hästen, men jag står bara inte ut med matte längre...:crazy:

Jadå, vi hade bom. Men av nån anledning så lossnade den innan hästen skulle lastas ur. När vi lastade på så stängde dom den nog (men jag kan inte säga säkert för allt gick så himla fort att smälla igen).

Min häst var ganska svårlastad när vi fick henne. Så jag började gå brevid henne hela vägen in i transporten. Hon gick raka vägen in. Det värsta man kan göra enligt mig är att försöka "dra" in hästen i transporten (dvs gå framför in, hästen stannar med en hov på rampen och man försöker "dra" in den) Ganska korkat med tanke på att hästen väger mer än dig och är självklart starkare :angel:

En kompis till mig gav sin häst kvällsfodret i transporten varje dag. Det funkade för henne, hästen gick rakt in efter några dafar av kvällsfodring ;)

Så gör jag innan jag skickar in.

Varje gång som jag hade åkt för att träna med den andre- träningslastades den andra efteråt.
Den fick då sin mat där.
Fick vänta med att åka, iom lång väntan på BE-uppkörning som krävdes för den yngre:crazy:

Liknande trådar

Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 960
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar