Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Typiskt travhäst, direkt från banan! De är vana att träning skett på ett helt annat sätt. Det brukar vara full fart när man tränar trav..men för det, ska han lära sej att stå stilla när du sitter upp.
Förmodligen har den som haft honom innan enbart lärt honom, att det kan vara nån som sitter på ryggen. Detta betyder inte att hästen är inriden. Så som du säjer, du kommer att få börja helt från början med att utbilda hästen. Lära honom att gå undan för skänkel osv. Jag rekommenderar dej att ta hjälp av tränare, som är van vid att omskola travhästar.
Jag har väldigt svårt att tro att hästen kan framdelsvändningar och skänkelvikningar faktiskt.
Om du hade läst mitt inlägg mer ingående, hade du nog förstått att jag inte var ute efter sk regelrätta skänkelvikningar eller framdelsvändningar dito - utan rätt och slätt sysselsättning för hästen. Pyssla fram en rörelse - sysselsätta hjärnan (på SÅVÄL ryttare som häst). Framgår det hela mer klart nu?
Försöker man få hästen att göra en t.ex. skänkelvikning - kommer det bli en sorts sysselsättning OAVSETT vad den tidigare gjort/inte gjort i sitt liv. Does it make any sence?
fast att lära en travare att utföra rörelsen tar i genomsnitt bara ett eller två ridpass. Kanske inte i en form som ger 10p men helt klart lära sig rörelsen och utföra den.
Tex så lär de sig väldigt fort sidvärts då de i svängar med vagn får gå sidvärts.