Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ...alltså hästar som inte klarar av att vara utan människobaserad motion. Om ni har en sådan så är jag grymt nyfiken hur era hagar ser...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: linnsan
·
F
Träning Gjorde en fasansfull upptäckt igår :D Var ute och red på en extremt pigg häst och för att sysselsätta henne lite så la jag in lite...
Svar
11
· Visningar
1 484
Senast: Fillefjonkan
·
M
  • Låst
Ridning Hej! finns det några AR-ryttare runt Habo? Har nu testat AR på egen hand och funnit att detta är nog grejen för mig. Men nu känns det...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Hej på er (: Nu är det såhär att det är dags att köpa ny sadel till min pålle, men nu behöver jag tips på märke etc. Hade tänkt mig...
Svar
2
· Visningar
715
·
R
  • Låst
Träning Vill först och främst säga att jag har läst den långa tråden om omskolning av travare men det är sånt som jag redan vet och jag söker du...
Svar
1
· Visningar
702
·
L
Träning Har köpt en 7åring som är inriden för några år sedan. Riden i 2månader.Har stått sedan dess och nu ska han ridas in igen. Har hoppat upp...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: RamonaB
·
Träning Vad anser ni är bra resp. dåliga sätt att lasta häst på? Och varför tycker ni att något är okej resp. inte okej? Nu snackar jag inte...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 209
Senast: axel
·
Träning .....lägger till båda skänklarna, jämt tryck? Vad blir svaret från hästen? Fick lära mig nåt jag aldrig tänkt på i helgen, och vill...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 855
Senast: Ella_99
·
Träning Min 5-åring har börjat bocka! Allting började när marken frös och han fick mycket överskottsenergi av att inte kunna gå fullt ut, jag...
Svar
10
· Visningar
1 131
Senast: Kivina
·
F
Träning Ridningen. Kan en 130 cm lång ryttare rida in en grov minishettis? Vi säger att ryttaren väger lite, runt 25 kg, och shettisen ligger...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Svalina
·
B
Träning Hej. Har bokat tid till sadelutprovare. Det känns jätte bra :-) Min fråga till er: Duger det med ett enkel axat för denna tripp...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Claudia2
·
H
Ridning Ni som rider med stångbett, kom gärna med tankar och kommentarer hur ni gör eller hur det fungerar för er. Vilka tygeltag använder...
2
Svar
31
· Visningar
3 744
Senast: em76
·
Träning Hur bygger jag upp halsens muskler? framför min hästs manke är hon omusklad de går ner o sen upp igen. [/url][/IMG] bilden tagen...
Svar
15
· Visningar
1 920
Senast: Falkenrally
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
·
Träning Min fölunge gick tyvärr omkull i stallgången när hon skulle gå in i boxen för en vecka sedan. Hon skadade sig inte fysiskt men är nu...
2
Svar
21
· Visningar
2 036
Senast: axel
·
E
  • Låst
Träning Har en frågan till er sadelkunniga :) Kan en sadel som är byggd med stora bossor, stoppade med materiel som är formbart, kompensera...
Svar
1
· Visningar
722
·
Träning Hej. Ja min fråga är som rubriken lyder. Jag som mamma har hållt på med hästar under flera år som ung hade 2 fodervärdshästar men gick...
Svar
10
· Visningar
1 317
Senast: Ponnytjejen
·
P
Träning Har en vallack som nafsar på totalt allting! :crazy: Vet inte vad jag ska göra snart. Var precis ute i hagen hos honom och det räcker...
2
Svar
21
· Visningar
2 604
Senast: Precious
·
N
Träning Det här är en ska som man alltid får höra olika om. När hästen har blivit avmaskad så ska man inte rida säger en del och andra säger...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: Mitra
·
Träning Idag vart jag ute kompisens häst i paddocken. Ska passa den i 1 månad under en utlands resa. Tänkte pröva att longera, något som...
Svar
18
· Visningar
1 584
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama