Longering!

Sv: Longering!

Jag ställer upp direkt! Verkar apropå annan tråd vara en hel del andra också som gör. När har vi första mötet och kan du åta dig att vara ordförande?:cool:

He he, ska kolla kalendern genast, o ordförande vill väl alla vara ngn gång i livet:D

Gör så att du först har henne på en liten volt. När hon klarar av det ökar du den succesivt. Jag har haft samma problem men det är bara försätta öva öva och öva. Du kan också göra så att när u ska få henne att börja gå ut så kan du göra så att om hon t.ex. ska gå i vänster varv så håller du longerlinan i vänster hand och´så tar du den högra handen och stoppar på bogen och pressar utåt sedan släpper du högra handen och ser om hon fortsätter utåt. Det har funkat för mig och nu behöver jag bara peka utåt med handen så går han ut på stor volt, men det handlar dock mest på att jag har kört horsemanship med honom och lärt honom lite handrörelser. Du kan också göra så att du lär honom rörelser med handen.

Liknande trådar

Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 958
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 697
Senast: Claraclara
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: yamyam
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 003
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv