Longering!

Sv: Longering!

Jag ställer upp direkt! Verkar apropå annan tråd vara en hel del andra också som gör. När har vi första mötet och kan du åta dig att vara ordförande?:cool:

He he, ska kolla kalendern genast, o ordförande vill väl alla vara ngn gång i livet:D

Gör så att du först har henne på en liten volt. När hon klarar av det ökar du den succesivt. Jag har haft samma problem men det är bara försätta öva öva och öva. Du kan också göra så att när u ska få henne att börja gå ut så kan du göra så att om hon t.ex. ska gå i vänster varv så håller du longerlinan i vänster hand och´så tar du den högra handen och stoppar på bogen och pressar utåt sedan släpper du högra handen och ser om hon fortsätter utåt. Det har funkat för mig och nu behöver jag bara peka utåt med handen så går han ut på stor volt, men det handlar dock mest på att jag har kört horsemanship med honom och lärt honom lite handrörelser. Du kan också göra så att du lär honom rörelser med handen.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 034
Senast: Stergo
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
555
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 344
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar