Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
  • Låst
Träning jag kommer ev. få hem ett ponnysto som har stått i ca 1.5år. ägaren vill gärna att hon ska bli riden men det har inte funnits tid där...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: IngelaH
·
J
  • Låst
Träning Halloj! Har ett New Forest sto på 10 år som nu har fått stå en tid. I Somras var hon kanonfin i både kondition och musklerna med så i...
Svar
8
· Visningar
1 161
·
  • Låst
Träning Hejsan Skulle gärna ta emot lite tips på hur ni skulle sätta igång ett sexårigt halvblod efter en fem veckors period med vila. Vila...
Svar
2
· Visningar
810
·
B
Träning Hej! Har en häst som nyligen är inriden, gudasnäll i alla lägen men han tar bettet och sticker med mig i skogen emellanåt. Jag rider...
Svar
13
· Visningar
1 353
Senast: Cinora
·
Träning hur ska jag börja ... :) köpte ett halvblod i juli föra året som hade blivit fel riden och bara gick med huvudet högt och ville inte...
2
Svar
39
· Visningar
2 444
Senast: Zaria
·
Träning Vi har en häst (7år) hemma på tillridning som lider av svårt sadeltvång (exploderar så fort man spänt gjorden och måste longeras flera...
Svar
10
· Visningar
1 496
Senast: älgen
·
Träning Hej allihopa Hoppas på lite bra tips om hur jag ska lösa min frökens klastrofobi i transporten ? Hon går in enkelt, men börjar skaka...
Svar
8
· Visningar
1 403
Senast: charmant
·
Ridning Vad finns det för filmer inom ridning som man borde ha sett? Vilka är väl sevärda (kunskapsmässigt), och vilka har väldigt många...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: psychogrrl
·
V
Träning Min häst är ett väldigt egensinnigt kallblodssto på fem, snart sex år. Jag är just nu den enda personen som kan hantera henne! Tidigare...
Svar
4
· Visningar
1 180
Senast: Vikstrom
·
H
Träning Behöver alla tips jag kan få nu! Han har aldrig varit svårfångad förut.. Men senaste veckorna/månaderna så har han blivit värre &...
Svar
13
· Visningar
1 373
Senast: FriidaSamuelsson
·
Träning Vill/bör/ska hästen ta samma stöd på bettlöst som på vanligt bett? (Förutsatt att den inte brukar lägga 100 kg på bettet) :crazy:
2
Svar
25
· Visningar
2 800
Senast: Yrja
·
Ridning Sitter och funderar på hur man ska sitta i en skolsadel för att det ska vara optimalt. Ska fram och bakvalv vara tätt emot kroppen...
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: bigganl
·
N
Träning Jag har träffat ett antal människor genom åren som jag ridit och jobbat med hästar, som jag verkligen inte tyckt behandlar hästar...
2
Svar
21
· Visningar
2 509
Senast: Kallebus
·
A
Träning Hej! Jag har ett problem, en av ridskolans ponnier som jag rider, hon har jätte lätt för att arbeta korrekt i skritt och trav. Men så...
Svar
17
· Visningar
1 730
M
Träning Skulle behöva lite tips och ider om hur man kan lära en 25 årig shettis att bli longerad? :crazy: När man longerar henne går hon bara...
2
Svar
25
· Visningar
1 830
Senast: Meldan
·
E
Träning Skulle verkligen behöva lite tips på övningar man kan göra under longering. De känns som de inte händer så mycket när hon bara ska...
Svar
13
· Visningar
2 013
Senast: Meldan
·
Träning (inget är bra jag vet.. men vilket är bättre, för hästen alltså?) 1. att longera en pålle med grundmuskler, med en nybörjare på som...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Tinuri
·
Träning Satt och funderade lite idag på väg till stallet. Jag rider eller kör så gott som varje dag, varierat i så väl vad vi gör som hur hårt...
2
Svar
30
· Visningar
2 423
Senast: sthu
·
F
Träning Så fort jag smackar i trav och galopp så bockar min medryttar häst! Det är grymt jobbigt. På senaste tiden så har han fått mycket...
Svar
12
· Visningar
1 040
Senast: Kallebus
·
S
Träning Hej! Har fått hem ett varmblod precis. Han har gått på travet men senaste året har förra ägaren ridit in honom och enbart använt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 357
Senast: scintiller
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar