Sv: Vi som ej är ridskolebarn
Jag kan tycka att detta är bra, man märker på en gång om man nuförtiden med privathäst råkar hamna på en lektion med en människa som inte har grunden på ridskola. Man blir så trött då, man kan faktiskt bli irriterad. På ridskola får man på något sätt så får man en nästan intuitiv känsla för var de andra är i ridhuset. Är det riktigt illa kan ju en del privatryttare inte ens få plats två stycket i ett ridhus.
Dessutom hade jag roligt på ridskola i gänget med hästarna.
Självklart finns det för och nackdelar och sen beror det ju även på vad man vill med sin ridning.
Ridskola Fördelar: Man är otroligt skolad vad det gäller ridvägar, hur man rider fler på ridbana utan att krocka, rent teoretiskt hur man ska göra saker, tex rörelser i ridningen, man lär sig rida olika typer av hästar och hur man ska rida varje enskild häst på bästa sätt....jag kan fortsätta i evighet. märks det att jag är ridskoleryttare??
Jag kan tycka att detta är bra, man märker på en gång om man nuförtiden med privathäst råkar hamna på en lektion med en människa som inte har grunden på ridskola. Man blir så trött då, man kan faktiskt bli irriterad. På ridskola får man på något sätt så får man en nästan intuitiv känsla för var de andra är i ridhuset. Är det riktigt illa kan ju en del privatryttare inte ens få plats två stycket i ett ridhus.
Dessutom hade jag roligt på ridskola i gänget med hästarna.