Nu vill jag utvecklas som ryttare - ge mig tips!

Sv: Nu vill jag utvecklas som ryttare - ge mig tips!

praktik är skitlön, jag praktiserar nu, får 240 kr/dag, praktisera inte!

men det jag tycker att du skall göra är att du anmäler dig till en dressyrspecialkurs på ridskolan, då på ridskolehäst, där kommer du att jobba igenom grunderna och få hjälp.
Sätt även upp lappar om att du letar hästar att träna och tävla i dressyr, för att utbilda hästen, och skriv med vilken tid du rider och att de gärna får komma och titta på när du rider dressyrlektion.. i början innan du har gjort ditt namn känt kanske du får stå ut med att inte få betalt för att rida en tävlingshäst, men det kommer att komma efterhand när folk börjar komma till dig och vill att du skall få deras häst programriden och få meriter för att öka försäljningsvärdet, även om det då kanske bara handlar om L:A..

och det finns ju dressyrtävlingar varje helg, nånstans, har du 3 dressyrhästar du rider kan du åka varje helg med olika hästar..

Jag praktiserar för 0 kr om dagen, i 8 månader (har tre kvar nu). ERFARENHET är värt mycket också, det får ni inte glömma! :idea:

Jag praktiserar för 0 kr om dagen, i 8 månader (har tre kvar nu). ERFARENHET är värt mycket också, det får ni inte glömma! :idea:

Det skulle jag gärna göra om det var praktiskt genomförbart. Just i syfte att lära mig och att jag värderar sånt väldigt högt. Men jag har tyvärr ingen som betalar bostad, mat osv under tiden. Så det går inte. Även om man får gratis logi och mat så går det inte, för då har man en gubbj**el som man inte har samvete att lämna med alla kostnader som man idag delar på. Förbannelse för samvetet!:devil: (har en dålig dag idag, märks det? :angel:)

Nävisst, men det är ju slavar som arbetar för 0 kr. Det är väl olagligt? Dessutom, får man förmåner som mat, bostad och box måste man betala annars åker man dit för skattefusk och det är nog inte värt det...

den anställde. Det är den anställdes skyldighet att se till att deklarationen ifylls korrekt. Dvs har du förmåner såsom bostad, mat, box, ridlektioner osv måste du skatta för det, såldes fylla i det i deklarationen och betala.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 693
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar