Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Hej! har ett 21årigt varmblodssto som jag lånat som sällskap till min andra häst. Har dåligt samvete över denna dam då hon bara får gå...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: Liten
·
E
Träning Vi har just börjat med framdelsvändningar och förra gången blev jag total förvirrad. När jag red i vänster varv och red in mot...
Svar
18
· Visningar
7 151
Senast: Lena_B
·
D
Träning Hej! Jag har alltid ägnat mig mest åt skogsridning, lite hoppning i skog och paddock men inte mkt. Jag började i somras att rida för en...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Emmiz
·
R
Träning Hej min syrra är fodervärd åt en D-Ponny och jag klarar inte av att rida trav på den för att han börjar typ galopera om man inte gör...
Svar
9
· Visningar
805
Senast: Emmiz
·
Hästhantering vem skriver hästböckerna egentligen? "håll i grimskaftet 10cm under hakan" "göm grimman då du hämtar hästen i hagen" "en häst med...
2
Svar
36
· Visningar
3 365
Senast: Tooveee
·
Träning Min förra klubb mer var ett "sågverk" än en ridskola. Sa till endel tjejer flera gånger utan resultat, tröttnade på att se eländet så nu...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 884
Senast: DonnaBella
·
Hästhantering Iom att det är tydligt att många missförstår ledarskap o dess innebörd, kanske det vore mer på sin plats att benämna det som...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
16 523
Senast: Yrja
·
M
Träning Hej! Jag är helt ny på detta forum, och har nyss tagit upp ridningen igen. Efterhand som jag har rifit och hållt på med...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: magical
·
Hästhantering Nu skulle jag vilja höra hur ni hade släppt ihop dessa hästar: Halvblods valack 16 år, väldigt ranghög men har gått med andra hästar...
2
Svar
28
· Visningar
3 543
Senast: oxo
·
D
Hästhantering Jag har bestämt mig för att köpa en dually-grimma till mitt ett och ett halvt åriga kallblod. Hon är väldigt bestämd och för tillfället...
Svar
14
· Visningar
2 486
Senast: Seabaz
·
Träning Precis så är det när jag rider ut med någon annan. Skritt går bra, men i trav och galopp, då ska hon vara FÖRST! Och det NU! :devil...
2
Svar
33
· Visningar
2 140
Senast: Yrrol69
·
M
Hästhantering Vet inte riktigt vad som har tagit åt min häst på senaste tiden… Hon har blivit så himla sur mot allt och alla. Hon har alltid varit...
Svar
13
· Visningar
2 974
Senast: martha
·
P
Träning Nu är det så att min häst har just blivit behandlad mot hovböld, så han kan inte skos förens i sommar då hoven har repat sig ordenteligt...
Svar
10
· Visningar
1 485
Senast: Mynta2
·
N
Träning Jag har ett stort problem ! Jag har ett 10 årigt varmblod som jag haft i snart 3 år. Han har varit westernriden ett år innan jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 380
Senast: incognito
·
Träning Ännu en lastningtråd blir det här nu. Har en häst som i somras började krångla vid lastning. Tidigare har det inte varit några problem...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: Snoken
·
E
Träning Tänkte tömköra min pålle idag , ngra bra tips på övningar ? :):bump:
Svar
2
· Visningar
743
Senast: incognito
·
S
Träning Jag bara undrar hur man ska deffiniera promenadridning? Ser ju ibland annonser där det säljs promenadhästar. Hur kan man rida dom? Är...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: Tuvisen
·
Träning Hej, idag "hände" en sak som fick mig att tänka till. Jag red min nya ponny ett dressyrpass, det gick lite sådär i början, ganska...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: Tuvisen
·
S
Träning Vilka bett använder ni er utav när ni börjar rida in hästen. Jag har en 4-åring som jag har ridit in nyligen. han gick då på ett...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Winter
·
E
Träning Är väldigt nyfiken på hur en träningsvecka kan se ut för er. Skriv gärna med inriktning t.ex. hoppning eller dressyr eller annat :p...
2
Svar
21
· Visningar
2 042
Senast: Jennifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar