Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Någon som har några tips på hur man kan "bota" en boxvandrare? Min lilla pålla är inte stressad på något sätt, hon står med 3st...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 707
Senast: Corminta
·
Hästhantering Jag har sett många som kör hästar på stora motorvägar med öppen lucka på transporten. Vad anser ni om detta? Jag tycker att det är...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
13 964
Senast: axel
·
A
Träning Jag undrar om föl kan bli överaktiverade ? En kompis har ett halvblodsföl -08 som verkar väldigt obstinat! Sen han föddes har de...
Svar
13
· Visningar
1 733
Senast: Sar
·
Z
Ridning Har nu lite funderingar som jag måste få utredd... Man skall ju föja med med sitsen, men hur mycket? Räcker det med sittbenen? Om man...
2
Svar
20
· Visningar
2 736
Senast: cristobal
·
N
Hästhantering Hej! Är rätt ny inom hästvärlden (endast 1½år på ridskola) men har nu fått tillgång till att rida/träna privatägd häst. Tänkte testa...
Svar
10
· Visningar
1 377
Senast: lundborg
·
K
Ridning hej ja har nu en fundering och behöver lite hjälp har en 05a som har börjat stegra och så. det hela började med när min medryttare var...
Svar
14
· Visningar
1 528
Senast: Karolina_91
·
P
Ridning Hej! Min häst "vägrar" att bära sin svans i ridningen, han kan göra det ibland när man tömkör och han är riktigt lösgjord, annars går...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 531
Senast: clubman
·
A
Ridning Jag rider en B-ponny 3ggr i veckan och jag har ett problem... När jag ska rida ut (ensam) så antingen vägrar han gå från stallplanen...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: MfVd
·
J
Ridning Jag behöver verkligen lite synpunkter på hur NI där ute skulle göra i min situation. Äger en häst som nyss fyllt två år och lånar en...
Svar
12
· Visningar
1 239
Senast: Lavinia
·
D
Ridning Jag är en inbiten Min Häst-läsare och i det senaste nummret fanns denna insändaren med: SVAR TILL "SLUTA SÅGA!" Hej Matilda! Ärligt...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 731
Senast: Tuvisen
·
D
Ridning hur ofta tycker ni att man ska rida eller köra?:confused:
Svar
17
· Visningar
1 587
Senast: BeyondTheLimits
·
C
Hästhantering Hej! Någon som har något tipps på hur man kan förhindra att valacker bestiger ston? Jag står i ett stall med 4 valacker (11, 18, 15 och...
Svar
3
· Visningar
1 062
Senast: skuggi
·
A
Hästhantering Vår annras snälla men lite buffliga ponny har under en tid blivit mer och mer tjurig i boxen och vid hantering på stallgången. Sedan en...
Svar
5
· Visningar
1 515
Senast: Elin5
·
Träning Brukar ni köra in era 1-åriga halvblod som ska bli ridhästar? Eller är det bara onödigt då hästen enbart ska bli ridhäst? Är det vanligt...
Svar
11
· Visningar
1 298
Senast: Cinora
·
B
Ridning Jag har precis börjat rida igen, har skaffat världens finaste medryttarhäst! Men, jag har såklart tappat sjukt mycket, det bästa vore...
Svar
1
· Visningar
1 243
Senast: zassoo
·
P
Hästhantering Nu sitter jag här och lipar. Igen. Och inte vet jag varför. Visst, den utlösande faktorn vet jag ju, men inte vad som orsakar...
Svar
16
· Visningar
1 862
Senast: orcide
·
M
Ridning Hejsan! Jag behöver seriös hjälp och tips om min häst. Jag har en häst som har blivit 6 år nu vid årskiftet. Han är ett fullblod med...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: flashlight
·
Hästhantering Hej Finns det bra sätt att träna en häst med "box klaustorfobi"? Min lilla raggsocka - som för övrigt är världens "barnhäst", han gör...
Svar
6
· Visningar
2 246
Senast: Skolli
·
W
Träning Jag skulle väldigt gärna vilja se filmer på alla bukisar med sina unghästar :) Så ifall nån har en film så släng gärna upp den :D Ska...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Goldi
·
P
Hästhantering Hej! Inser att jag kört in i en återvändsgränd och behöver hjälp för att komm därur! Det största och mest irriternade problemet är...
Svar
15
· Visningar
1 500
Senast: Trubbel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama