Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Han är ju GIGANTISK! Men lika fin som han är stor

Fin häst!

Lotta väntar på hovslagaren så att han ska korrigera det skitjobbet som en annan hovis gjort (bläää!) och eftersom vi haft världsens otur med silage den här veckan (lång lång lång historia) så har jag inte haft ork att göra något med Lotta denna veckan.

Tack! Lotta är också en sötnos.

Appropå hovslagare, är det någon här som varit tvungen att sko eller skaffa boots till sin -07? Waradero sliter ner sina hovar något alldeles otroligt :crazy:.

Åh vad söt han är.
Måste prova att lägga in en bild på min sötnos också, jag tror nämligen att jag har kommit på hur man gör!:)
/Users/barbrolindstedt/Pictures/iPhoto Library/Originals/2009/Hästar 14 feb 09/DSC_0053.JPG

Nej! Jag fattar i alla fall inte hur man får in bilden,

Lägg upp bilden först på pixbox, photobucket eller liknande. Jag vill gärna se din sötnos också!

04-54.jpg

Så vacker han är med sina vita strumpor :love:.

Min sliter en del också men inte så att jag har varit tvungen att sko el dylikt. Senast behövde dock inte hovis ta ngt utan bara fila till kanterna. Billigt och bra:) Men nu har dom växt lite så¨nästa gång blir det nog en liten hårdare manikyr!

Senaste bilderna på Lotta.

Vi hade -10 även på dagen i solen, så Lotta fick för ovanlighetens skull ha täcke på sig:
26190734.jpg

Lotta äter och njuter av solen:
26190782.jpg

26190793.jpg

Ingen skoning men däremot hovis ute minst var 8:e vecka för pedikyr! Hon har en bra kvalité på fötterna men det måste till o underhållas ofta som hovis sa :)

Lite bilder tagna i lördags när Pix försökte lista ut vad en pressening skulle vara bra för
26159044.jpg

26205804.jpg

26159049.jpg

26205784.jpg

26205805.jpg

26205803.jpg

26206069.jpg

Man måste ju hjälpa matte att vika ihop den igen ;)

Haha va olika alla är. Det är nu först när det har varit sol och -10 som jag tar av mina andra annars täckade hästar, och låter dom gå nakna några timmar. :)
Viktigt med d-vitaminer:)

Vi har haft sol flera dagar, men det var verkligen KALLT (fuktigt i luften) den dagen, så då åkte det ofodrade täcket på, bara för att hjälpa till att behålla värmen lite. :)
Sen bor jag i södra halvan av Sverige, så Lotta har inte så mkt täcke på sig. :D

Och ja, sol och d-vitaminer är viktigt.

Hehe ja jag bor nere på västkusten så jag vet allt hur kallt det är:) Min lille har gått utan hela vintern, det hade aldrig gått att ha täcke på honom för då hade jag nog varit tvungen att köpa ett nytt varje dag. Det leks lite vilt i hagen här och vi har varit tvugna att byta hagar på hästarna så att vi har en hage med täckade och en utan:angel:

lite nya bilder på min 07a aramis e: Dela gardie.. han fortsätter att växa..gör inte så mycket mer än att röja runt me sin polare zappa e: Magini.
syrran (twiggyM) har fotat.
lite fart...
04-54.jpg

Vilken snygging!

Hur stor är han? Tycker min lillkille (Akribori-D-Day) har dragit iväg, men jag tror han ligger i lä.;)
Vi måste ju hålla till i närheten av varann förresten. Har bara 2,5 mil till Norrköping.

Vad roligt ni ser ut att ha, bra träning! Måste göra nåt liknande, nu när Amadeuz slutat skygga för IKEA-påsarna...:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka