Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Hejsan alla 07:or!

Nu har inte jag skrivit här på ett tag. Men min lilla Gorfyr går det så bra med :)
Haft sele på sej nu några gånger och idag hade jag linor på han :) drog i dom och gjorde sido förfluttningar så duktig den lille pojken. Dock ingen bild då jag är själv i stallet ofta :( Men han har fått en ny bästis :D Hans halvsyster Amelia som är en 06:a, vi har släppt ihop alla hästar nu så dom kilar varann hela tiden:

Halvsyskonen Gorfyr och Amelia (06:a)
http://s569.photobucket.com/albums/ss140/Amelia__2009/?action=view&current=DSC04736.jpg

O jisses:crazy:, det lät inte roligt. Då är ju Robbes sår en liten skråma bara, det behövdes inte sys ju. Tur att det gick bra till slut med den tokiga araben iallafall.

Toyya & Ljulius: Ja det tycker jag med :)

kl

Hade det lilla monstret som hand häst idag igen Han var väldigt pigg och lite busig men skötte sig ändå väldigt bra:) När vi precis skulle gå över järnvägen så tro tusan att det börjar tjuta och blinka så vi fick backa en 10 meter. Min annars helt super coola häst som jag satt på börja fjanta sig och kunde inte stå still typiskt nog. Plutten tyckte det va lite läskigt när tåget for förbi men han uppförde sig ändå och drog mig inte ur sadeln.

Sen så testade jag att trava med honom på släp, lite väl kul tyckte han så det kommer nog inte bli nån galopp för våran del:)

Åh va mysigt :) :love:

Amazing vågar jag inte ha som handhäst, hon skulle dra mig ur sadeln med en gång! :grin: Om jag inte surrade fast mig förstårs :idea::angel:

*KL*

Vilket underbart väder det är ute idag..Och jag sitter (ligger) med diskbråck. Har fått ridförbud o väntar på röntgen.
Jag gick ut i hagen idag när solen va framme och fotade Prince och hans gamla polare :D
Det är mycke bus o hyss för Prince nuför tiden. han biter Blacken i knäet o tacklar gamlingen riktigt hårt :angel:
Jag bjuder på lite bilder från idag..

Först måste man äta lite...
th_100_5674.jpg

Sen så busar man lite..
th_100_5678.jpg

forts...

Självklart måste man ställa upp på kort oxå :D
th_100_5699.jpg

Men busa va nog roligast ändå..:banana::bump:
th_100_5702.jpg

Jo jag får nog göra det! En med ett regält horn och sånna där "väggar" bak och fram som fanns på medeltida sadlar så att man knappt kan röra sig :rofl:

kl

Idag hade jag träns på min 07a för andra gången och fotade och filmade lite i ridhuset. Provade även resårgjord och schabrak och det gick hur bra som helst.
Växer så det knakar just nu (drygt 160 fram/163 bak i dagsläget).
090213b.jpg

Ja säkerhetsbälte hade nog inte varit helt fel:)
Det är skönt att han är så snäll, det enda man får hålla koll på är att han inte biter och retar hästen man sitter på, för att tugga på kompisarna är tydligen grymt kul..

*kl*

Idag hade vi utställningsträning mest för att kolla vad vi behöver träna på. Ariel hade träns på och verkade inte det minsta bekymrad över att jag plötsligt gav hjälper med tyglarna. Hon skrittade, travade, vände och stod snyggt när jag bad henne. :love: Vi har en del att träna på inför utställningen i augusti, men inte så mycket som jag förväntat mig.

Tog en riktigt bra exteriörbild också. :banana: Vad säger ni som kan exteriörer? :confused:

26146729.jpg

Fler än jag som hade problem att hitta tråden sen rubriken "Grundutbildning" försvunnit!?

I eftermiddag ska jag låna en häst i stallet o rida ut en sväng tillsammans med en annan stallkompis. Funderar på att testa att ha Amadeuz som handhäst. Får se hur det går!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka