Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Haha det var snällt sagt:)
Känner mig som en levande michelingubbe i vinter utstyrseln.

Ja, han börjar växa till sig. Nu väntar vi bara på att han ska sjuta i höjden också:)

Din lilla har också blivit riktigt fin, dom börjar grovna nu dom små!

Visst är hon... Det klickade direkt när jag träffade henne i maj förra året...

Hon är e. Empire ue. Turban Rose. Så jag längtar efter att börja löshoppa henne! Ska bli kul att se lite action förutom buset i hagen :)

Hennes mamma är supertrevlig och står hos mig nu för att jag ska ha något att rida på fram till nästa höst när hon ska tillbaka till ägaren. Hon ska betäckas nu till våren igen.

Vilken fint namn! :love:
Min ena fjording heter oxå Julius fast med Lj alltså Ljulius :)

Den 22/2 ska vi löshoppa för andra gången :)
Ska bli jätte kul... sist hoppade vi bara bommar och denna gången hoppas jag vi kan höja upp lite. Vill ju se hur hon tar sig an hinderna. Är det någon som löshoppar regelbundet? Vad hoppar ni för höjd nu då?

kl

Här kommer min lilla 07 som inte har varit med tidigare.

Ett Rp sto e. Vita Nova Hanassie.

Är en riktig liten tjockis som älskar bus och mat. Tror tyvärr att hon kommer att växa över ponnymåttet, är idag ca 142 cm....men hoppet är det sista som överger en!!:D

Busar!!
DSC01088_edited.jpg

Travar fiiin!!
DSC01094_edited.jpg

Kan galopp oxå!
http://s65.photobucket.com/albums/h231/tigglo/?action=view&current=DSC01097_edited.jpg

En bonusbild. Till höger är min HBL åring:grin:, "liten" va??

DSC01048_edited.jpg

Ser ut att vara en pigg liten rackare det där.;)

Jag kommer ihåg att min D-ponny var 142 cm när vi köpte honom på hösten som 2.5-åring. Han slutmättes till 148 cm. Tror han var lite överspänd vid mätningen. Året innan hade han varit 146 cm. Du kan kanske klara det. Vissa hästar växer inte så mycket efter två års ålder. Min femåring, (hbl), växte max två cm efter 2,5-års ålder.:cool: Stannade på 157 cm.

Det är ingen liten åring du har. Vad är det för en sort o vad för stam?

*knapplån*

Igår var jag och Lotta på promenad i skymningen. Lotta var jätteduktig så länge vi var på känd mark, men så fort vi korsat bilvägen tyckte hon att det var dags att gå på bakbenen, galoppera runt i volt och frusta så högt så att alla rådjur i närheten försvann. :D Söt var hon och väldigt duktig på att lyssna på mig mitt i allt detta.
Tillbakavägen gick bra och vid avcheckningen på ridbanan följde hon minsta signal från mig, trots att 2 hästar reds där samtidigt.

*nöjd*

Frusta måste man göra för att skrämma bort alla hajar, krokodiler och för all del, eventuella rådjur. Så är det.

Ser ut att vara en pigg liten rackare det där.;)

Jag kommer ihåg att min D-ponny var 142 cm när vi köpte honom på hösten som 2.5-åring. Han slutmättes till 148 cm. Tror han var lite överspänd vid mätningen. Året innan hade han varit 146 cm. Du kan kanske klara det. Vissa hästar växer inte så mycket efter två års ålder. Min femåring, (hbl), växte max två cm efter 2,5-års ålder.:cool: Stannade på 157 cm.

Det är ingen liten åring du har. Vad är det för en sort o vad för stam?

Visst är hon söt:love:!

Det låter ju lovande angående 2 åringens höjd när man hör om din. Mamman är 140cm och pappan 143cm.

1 åringen är e. Jaguar Mail-Landlord och finns med i 08 tråd:D.
Hon är inte liten direkt ca 155cm nu, men man får väl hoppas på samma där, att hon slutar växa tidigt. Mamman är 163 cm och pappa 175cm.

Jag ger dom för bra foder helt enkelt:idea:.

IMG_0597.jpg

IMG_0586.jpg

IMG_0595.jpg

Joystick Diablo
Nu har har han fått dra vagnen med mig sittandes i. De va lite knivigt att komma igång och dra på rätt sätt men annars så skötte han sig utmärkt..

Anna-Carin

kl.

Lillens sår läker då bra iallafall, har blivit en fin ruga men han får stå inne tills det har läkt ännu mer. Har försökt gå på små promenader men det är lättare sagt än gjort då det fullkomligen pyser ut överskottsenergi ur öronen på honom. Hoppar och studsar som en annan gummiboll..
Och SLICKAR på allt gör han också..:d

kl.

min lille vän går mest och skrotar mätte honom idag till 162cm.

Har flätat ner manen på honom idag ( han har mer man är en shetlandsponny),
blir lika förundrat varje gång jag grejjer med honom över hur mysig och komplicerad han är jämfört med sin mamma. Henne rör man inte utan ögon i nacken och honom skulle jag utan problem åla under magen på samtidigt som jag pilla honom i ljumskarna....

Senast ändrad:

Vad skönt att han blir bättre iallafall!
Kommer ihåg en fullständigt knäpp arab som var i den åldern som bestämde sig för att försöka hoppa ut genom ett manegefönster... Femtio stygn och några häftstift fick vet lappa ihop honom med. Och fortfarande skulle han till att bocka/stegra/sticka när vi gick ut på promenader under hans karenstid!

Men allt gick bra tillslut, och det verkar det ju göra för dig med. Lycka till, så hoppas jag han tar igen sig fort!

Härligt att höra att det är fler som är mysiga och lugna att hålla på med, det är guldvärt att ha en trevlig häst.

Jag har inte vågat fläta ner min pålles man, är rädd för att det ryker flätor då titt som tätt och att stackarn blir helt utan man. Det går lite vilt till i hagen hemma hos oss.

Ja Amazing är också en riktigt sötnos att pyssla med :) Dock bara i stallgången, i boxen förvandlas hon till Godzilla la bitch ;)

ja vist är det! Jag värderar det jättehögt speciellt nu efter alla duster med hans mor som inte är lika trevlig:devil:

Jag tror inte det är någon fara med hans flätor för kompisarna mer orolig för hans egen inverkan på dom, då han var ganska frustrerad första timmen stod och skakade och skakade med manen la sig ändå inte som den tornado den brukar ligga i överallt på båda sidor om halsen.

kl.

min lille vän går mest och skrotar mätte honom idag till 162cm.

Har flätat ner manen på honom idag
´

Åh, manen... Mitt konstant dåliga samvete!

Amadeuz man är lång, tjock och tvärklippt... Har inte mer än borstat och provryckt den sen jag köpte honom och vet inte när/hur jag ska ta itu med saken.
Som traditionell och halvblodsmänniska vill jag ha manen på max en handsbredd och välryckt men det känns som ett oöverstigligt jobb. Sen kommer väl stackarn att bli avskräckt för livet om jag ger mig på att rycka hela den tjocka så det får nog bli etappvis och med saxen som back-up.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka