Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Om uppgifterna stämmer så ska det vara connermara,hunter och tinker.Här kommer en bild på mamman (lite färg har ärvts:))
DSC02154.jpg

Nova hade sadel på sig för första gången igår. Hon fick titta och nosa på den lite först. Sen lade jag bara på den och spände sadelgjorden ( som är lite för lång) och hon brydde sig inte alls. Vi gick en liten runda på stallplanen och hon var hur duktig som helst.:love:

Duktig pålle!!:laugh:

Vi har alltid stora skivor för speglarna när vi löshoppar. Tror inte hästen skulle hoppa rakt in men risken finns att en hov hamnar mitt i spegeln om dom brallar.

Min tjej har haft en vrickning och vilat i en vecka. idag tog jag ut henne på prommenad, tror det är tur för hagen... det märks att hon blir totalt under stimulerad när hon inte gör något. hon biter på hagstolpen och har roat sig med att bita bort kablar från elaggregatet, mycket intressant att hon lyckats med det utan stöt....

Rosa som är så fint:love:

Skönt att såret börjar se bättre ut, det är aldrig kul när dom skadar sig!

Senast ändrad:

:rofl:

Jag fick igår en kommentar (på skämt) om att jag ju skäms för så mycket i mitt skåp, så det är ju ändå inte värt att titta in där. :rofl:
(åh, vad jag trivs med denna persons humor)
Men jag skäms inte för mina rosa saker och Lotta passar faktiskt i dem, trots att hon är fuxskäck - MEN hon har faktiskt rosa hud som lyser igenom lite här och var, så då går det!

Kanske ska skicka iväg en grej eller två till Lanzelot...?

Nej, det ska du inte. Om du inte är intresserad av brevbomber...

Förresten så bryter väl hellsicket snart löst. Vet ni vad Lanzelots kära ägarinna har gjort? Jo hon hara sytt "fina" täcken till whippetarna. Hanhunden har fått ett täcke i mörkblå bävernylon med svart fuskpälsfodring, tiken har fått dito i rosa...:cool:

Jag hoppas bara att hon inte visar upp hundarna för Lanzelot bara.:eek: Då är han förlorad för alltid! Vi får döpa om honom till Lanzelost istället.

haha Plutten är också lite förtjust i rosa, säkert för att dom snygga flickorna i boxarna brevid har en hel del rosa:angel:

Hade iofs varit lite fint med rosa till en grå häst:love: Men hur manligt blir det?:(

En grå häst är väl ok. Kan vara rätt tufft. Men föreställ dig en alldeles rödbrun i rosa...:cool:

Näh!

Ne den matchningen är väl inte helt nice.

Vi har fått snö här:D Om man nu kan kalla det snö, det ligger typ 2 cm vitt bös på backen. Så idag ska jag försöka få med mig kameran och ta lite "vinter"bilder:laugh:

När hade du tänkt att stå i montern i Gbg?

Kul att träffas igen:) Hoppas att allt går bra med Amazing!

Nej, det ska du inte. Om du inte är intresserad av brevbomber...

:D

Här är för övrigt dagens Lotta, första gången jag spänner gjordarna;
att00139_28324137.jpg

att00069_28324074.jpg

att00125_28324112.jpg

Lotta skötte sig jättebra på ridbanan, men på vägen till hagen mötte vi en stor livsfara;
att00083_28324010.jpg

Å nej, det har spridit sig även till er! Livsfaran är på framfart, varning alla unghästägare!! Jag trodde de bara fanns på vår stallplan... :D:D:D

Jag ska stå fredag och lördag så mycket jag kan :) Går ju med en kompis så jag får ju ta hänsyn till henne också om man säger så :) Ja det var ett bra tag sen! Ja o du med din lille söting :)

Jag har ju glömt att skriva här kom jag just på..Måste ju skryta lite mer om om lilla Joystick Diablo
IMG_0556.jpg

IMG_0551.jpg

Stickan får numera dra vagnen till brevlådan när vi ska hämta posten. Har hittintills suttit i väldigt lite.
Står helt stilla när han klivit i skacklarna och väntar på tillåtelse att gå iväg. Kan vara LITE svårt om katten springer förbi med svansen i vädret.. För de busar i hagen..
Travar även korta snuttar utan problem.
Att kompisen Krutrök står och vrålar efter honom när vi går ifrån gården de struntar han i. Sist blev vi omkörda av en bil med släpvagn efter. Stickan brydde sig inget alls.

När vi kommer tillbaka efter våra pass och Joystick får gå ut i hagen igen så är han sååå i gasen.. Han KAN bara inte gå.. måste hoppa, studsa, rulla, bocka och sparka bakut och GIVETVIS dra med Krutrök på det hela oavsett om han vill eller inte..

STOLT är jag i allafall över min lilla pluttskrutt
Anna-Carin

JA! :eek: de både sprider och förökar sig! Hemska tanke!

Man kan ju inte annat än le! :D

Vi kan ju kanske ta en fika allihop och tjöta lite. Vi är nog där fre- sön. Så vi lär ju ses:)
Vet du vem therese är?

Ja den lille mår fint, han går mest och skrotar i sin hage, får ta och börja tömköra igen när vädret är bättre:)

Men herregud vilken fin svans!!!! Grattis till dig, hi hi!
Min har ju för fanken fortfarande sin föl svans:D

Ja men det hade ju varit jättetrevligt! :) Lämna lite shoppingtips och så ;)

Åh lilla gubben, Amazing ska också snart börja tömköras :) Nu funkar ju longeringen bra även om hon mest bockar och busar :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka