Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Igår var Ariel och jag ute och promenerade i 75 minuter. Det värker i mina ben idag, undrar om det gör det i hennes också. ;)

KL

igår åkte jag o syria iväg till bälinge för att löshoppa för första gången.
Det gick jätte bra! Är så nöjd med min lilla donna!
film kommer, lägger upp den ikväll.
men spegeln var ju största attraktionen för hennes del, det var så spännande o hon kundeint eriktigt förstå vart den "andra" hästen tog vägen när spegeln tog slut...det var kul o kika på.

Härligt! Det var ett tag sen jag o Amazing kom ut på en sån go långtur, hon är så vild att jag är slut efter bara 30 :grin:

Just nu blir det bara korta promenader,ha inte många ställen att gå på då det är så isigt.Blir mera pyssel och lydnadsträning i stallet istället.Mätte henne när hon var 18 månader och låg då på 157-158(bet. högre i bak).Kommit på att hon har en "bra" färg,fläckar syns inte så lätt på henne:)
090105.jpg

Men hur har du TID?! Och hur ofta ska du göra det?

På söndagar har jag mina "distansträningar till fots". Då räknar jag med att hela dagen går åt, eftersom det ju tar en stund med både för- och efterskötsel också.

Men vissa veckor blir det intensivare och vissa lugnare. Den här veckan kommer jag bara åka ut på fredag och därför har jag bestämt mig för att hon får en helt ledig vecka. :)

Jaha, nu blev jag ju ännu mer sugen på att löshoppa Ariel. :p Men bommarna är tyvärr fastfrusna och dessutom bara fem i antal. :crazy:

Syria var jättefin, du råkar inte åka förbi Alunda på väg till ridhuset? :angel:

Det känns som jag helt har missat den här snyggingen. :eek: Vad är det för stam? Har ju en av mina favoritfärger, gulbrun, med precis rätt nyans också. :love:

Det borde väl gå!?;)
Hon ser ut att ha en väldigt positiv attityd, hur som helst o på det kommer man långt!

Åh va roligt det ser ut! Hon verkar ha en härlig inställning:)

Som Habina så blir jag grymt sugen på att löshoppa min lille!

Tack så mkt.Hon är efter en franskfödd hingst som heter Uskadar des Malais.

här kommer film på min lilla donna.
kan det bli hoppehäst utav det här oxå tro?

http://se.youtube.com/watch?v=kSEXL9QXY8o

http://se.youtube.com/watch?v=V2Vzmc77UUY

Vad fin hon är? Har inte så bra koll på vad det är för typ av häst.

Jag måste också bara iväg och få löshoppa Bionix. Är så nyfiken på hur han kommer att hoppa. Tror han blir kanonfin och jag måste också filma.

Har hört - kanske skröna - om unghästen som trodde spegeln var vägen ut och satsade och hoppade. Fy för. Kommer definitivt att leda Bionix för att undersöka spegeln riktigt ordentligt innan jag släpper honom lös.

Hälsning Maja

På söndagar har jag mina "distansträningar till fots". Då räknar jag med att hela dagen går åt, eftersom det ju tar en stund med både för- och efterskötsel också.

Men vissa veckor blir det intensivare och vissa lugnare. Den här veckan kommer jag bara åka ut på fredag och därför har jag bestämt mig för att hon får en helt ledig vecka. :)

Jisses, se till att du äter ordentligt så du inte faller ur ;) :rofl:
Hårdträning på den nivån kräver ordentligt med mat! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka