Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Ja det är ett elände med dessa vita hästar. Jag hoppas på att min vill hålla kvar sin gråa färg ett bra tag framöver, skiten syns ju inte på honom nu :)

Haha!

Jag ska tvätta Lotta här nu nån dag. Förhoppningsvis tycker hon om det och står mer still än i höstas...

Oj vad ni har skrivit sedan jag var inne sist :)

Jag hade tänkt jag skulle använda min kära Simcosadel (western) på Apollo, men den är för smal för honom nu så han lär väl inte kunna ha den senare heller då :crazy: Han har dock haft på sig en liten ponnysadel ett par gånger om och det har gått bra så det blir väl den om den fortfarande passar då han ska ridas in... jag har sadel på när jag tömkör för att slippa klippa och korta gjorden :angel:

Annars går det bara bra här, han har fått vila från tömkörning i lite drygt en månad och nu har jag börjat promenera, longera eller tömköra en eller ett par gånger i veckan igen. Hana är så himla go lillgrabben så det är inte klokt, charmat stallägarens dotter har han gjort dessutom :)

Jag ska också ta och filma lite någon dag, och ta lite nya bilder förstås :)

Gula hästar trodde jag skulle vara enkelt att hålla rent, men icke...

Undrar vilken färg som är smidigast? *funderar*

Jag röstar på gråa:D Varken pissfläckarna eller leran syns speciellt väl. Jag bävar tills den dagen då jag upptäcker att det egentligen är en vit häst jag har köpt. Så roligt är den inte att borsta!

Hejsan..! Har inte läst så noga just nu i detta forum men ska göra det strax efter mitt inlägg. Jag har en 05a ardenner pojke :) Han kom upp till oss i höstas som hingst. Vi kastrerade han men stackarn fick lida i 5 timmar :( Veterinären skar fel och grejer hela tiden. Han stod hur stil som helst och var lugn. Sen efter det vara det bara att ge han medecin och gå med han. Idag så sela och tränsa jag honom. Hur go som helst. Precis som sin halvsyster som jag med har. Men hans päls är knas. Vi har kollat efter löss eller sånt men hitta inget. Han kliar sej nämligen hela tiden. Och pälsen verkar "fuktig" funderarpå att bada han. Nu ska jag läsa vad ni alla har skrivit om era fantastiska hästar :D

min lilla 07 korde jag lite miljo traning med i helgen, han ar en liten welsh sec A som ska bli kor ponny sa smaningom...
IMG_0160.jpg

IMG_0165.jpg

vi tar det lite lugnt, men forhoppningsvis skall han prova att ha bett i sommar och kanse lite latt tomkorning i host..annars bara lek och vanlig hantering...

men så söt :)

Min lilla -07:a är då Joystick Diablo
VÄRLDENS goaste lilla shettis kille.Nää matte är inte alls partisk.'Han tror nog att han är hund eller nåt i stil med de för han vill följa med mig överallt.

Den 21/1 gick han med sin vagn första gången.

De vi gör är

Följer med på släp när jag kör nordisen Krutrök i både ljus och mörker

Följer med mig när jag går och hämtar posten eller drar upp soptunnan till vägen.

Går på släp när jag åker iväg med permobilen.

Går med mig när jag kör skottkärran med ved fram och tillbaka..eller går ut med ved i hagen.

Bildäck går vi över..filtar på backen.. presseningar,, IKEA-påsar kan man klä sig med.

Han går upp på handikapprampen till vårat hus.. Fick backa hela vägen tillbaka eftersom jag tyckte träbron var för hal för barfota kille..

Eftersom jag har mitt rörelsehinder så blir mina hästar automatsikt tränade med plötsliga rörelser å ljud då jag dimper i backen lite kors och tvärs..

Joystick har jag nu börjat träna att hjälpa mig upp så jag medvetet "faller omkull" å säger åt han att stå stilla så jag kan ta mig upp..

Skotrar, traktorer, timmerbilar och mjölkbilar har vi mött utan minsta problem

Kanske inte är så konstigt att Joystick beter sig som han är en hund.. De är väl nästan så att jag behandlar honom som en sån släpar med mig honom överallt och bara gör de mest knasiga saker..

Idag har vi lekt brevbärare. Liten fick då dra rockarden till brevlådan och tillbaka. Lite start och stopp övningar på vägen dit och sen TÅLAMODSÖVNING när vi kom fram då vi mötte en pratsam granne på skidor. Å stackars Joystick fick INTE undersöka skidorna med varken tänder eller händer.. Provsatt i vagnen knappt 1 meter bara för att se hur han skulle reagera..

STOLT över den lilla då han totalt struntade i hans polare Krutrök stod konstant och vrålade i hagen...

Anna-Carin

VÄRLDENS goaste lilla shettis kille.Nää matte är inte alls partisk.'Han tror nog att han är hund eller nåt i stil med de för han vill följa med mig överallt.

Den 21/1 gick han med sin vagn första gången.

De vi gör är

Följer med på släp när jag kör nordisen Krutrök i både ljus och mörker

Följer med mig när jag går och hämtar posten eller drar upp soptunnan till vägen.

Går på släp när jag åker iväg med permobilen.

Går med mig när jag kör skottkärran med ved fram och tillbaka..eller går ut med ved i hagen.

Bildäck går vi över..filtar på backen.. presseningar,, IKEA-påsar kan man klä sig med.

Han går upp på handikapprampen till vårat hus.. Fick backa hela vägen tillbaka eftersom jag tyckte träbron var för hal för barfota kille..

Eftersom jag har mitt rörelsehinder så blir mina hästar automatsikt tränade med plötsliga rörelser å ljud då jag dimper i backen lite kors och tvärs..

Joystick har jag nu börjat träna att hjälpa mig upp så jag medvetet "faller omkull" å säger åt han att stå stilla så jag kan ta mig upp..

Skotrar, traktorer, timmerbilar och mjölkbilar har vi mött utan minsta problem

Kanske inte är så konstigt att Joystick beter sig som han är en hund.. De är väl nästan så att jag behandlar honom som en sån släpar med mig honom överallt och bara gör de mest knasiga saker..

Idag har vi lekt brevbärare. Liten fick då dra rockarden till brevlådan och tillbaka. Lite start och stopp övningar på vägen dit och sen TÅLAMODSÖVNING när vi kom fram då vi mötte en pratsam granne på skidor. Å stackars Joystick fick INTE undersöka skidorna med varken tänder eller händer.. Provsatt i vagnen knappt 1 meter bara för att se hur han skulle reagera..

STOLT över den lilla då han totalt struntade i hans polare Krutrök stod konstant och vrålade i hagen...

Anna-Carin

Men oj låter precis som en hund :) Tycker det e kul när man kan komma på att träna hästar så med :idea: Inga bilder? :)

Normalt sätt har jag ALLTID hjälm och säkerhetsväst men det blev liksom lite hastigt påkommet så jag tog busen direkt från hagen. När vi är efter vägen så är det huvudlag på som gäller. Nu har jag dessutom fått tag på ett longerdelta på tradera anpassat för söt liten ponny:D
joystick0914a.jpg

IMG_0496.jpg

Har inga bilder på några andra äventyr just nu. Sällan någon som är med oss och kan fota. Min fantasi är det ända som begränsar oss.
Jag går nästan aldrig själv när jag är i stallet. OFTAST har jag en liten shettis i grimma och grimskaft med mig.
Anna-Carin

Normalt sätt har jag ALLTID hjälm och säkerhetsväst men det blev liksom lite hastigt påkommet så jag tog busen direkt från hagen. När vi är efter vägen så är det huvudlag på som gäller. Nu har jag dessutom fått tag på ett longerdelta på tradera anpassat för söt liten ponny:D
joystick0914a.jpg

IMG_0496.jpg

Har inga bilder på några andra äventyr just nu. Sällan någon som är med oss och kan fota. Min fantasi är det ända som begränsar oss.
Jag går nästan aldrig själv när jag är i stallet. OFTAST har jag en liten shettis i grimma och grimskaft med mig.
Anna-Carin

naaww va söt han är :) Fantasi är bra..! :)

Det är så inspirerande att läsa om er vardag! :bow:

Men hur gör du rent praktiskt när du har med honom överallt i alla vardagssysslor, tar in och ut honom ur hagen flera ggr om dagen?

Anna-Carin

Haha, mina blir iaf inte vitare och vitare :P

*phew, bävar inför tanken på en VIT häst att hålla ren...*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka