Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å vad mysigt, hon bäddar
Vilken mysig ritual hon har
Åh va gulligt
min lilla 07 korde jag lite miljo traning med i helgen, han ar en liten welsh sec A som ska bli kor ponny sa smaningom...
vi tar det lite lugnt, men forhoppningsvis skall han prova att ha bett i sommar och kanse lite latt tomkorning i host..annars bara lek och vanlig hantering...
*kl*
Bidrar med en liten bild på min norska bergsget
Min lilla -07:a är då Joystick Diablo
VÄRLDENS goaste lilla shettis kille.Nää matte är inte alls partisk.'Han tror nog att han är hund eller nåt i stil med de för han vill följa med mig överallt.
Den 21/1 gick han med sin vagn första gången.
De vi gör är
Följer med på släp när jag kör nordisen Krutrök i både ljus och mörker
Följer med mig när jag går och hämtar posten eller drar upp soptunnan till vägen.
Går på släp när jag åker iväg med permobilen.
Går med mig när jag kör skottkärran med ved fram och tillbaka..eller går ut med ved i hagen.
Bildäck går vi över..filtar på backen.. presseningar,, IKEA-påsar kan man klä sig med.
Han går upp på handikapprampen till vårat hus.. Fick backa hela vägen tillbaka eftersom jag tyckte träbron var för hal för barfota kille..
Eftersom jag har mitt rörelsehinder så blir mina hästar automatsikt tränade med plötsliga rörelser å ljud då jag dimper i backen lite kors och tvärs..
Joystick har jag nu börjat träna att hjälpa mig upp så jag medvetet "faller omkull" å säger åt han att stå stilla så jag kan ta mig upp..
Skotrar, traktorer, timmerbilar och mjölkbilar har vi mött utan minsta problem
Kanske inte är så konstigt att Joystick beter sig som han är en hund.. De är väl nästan så att jag behandlar honom som en sån släpar med mig honom överallt och bara gör de mest knasiga saker..
Idag har vi lekt brevbärare. Liten fick då dra rockarden till brevlådan och tillbaka. Lite start och stopp övningar på vägen dit och sen TÅLAMODSÖVNING när vi kom fram då vi mötte en pratsam granne på skidor. Å stackars Joystick fick INTE undersöka skidorna med varken tänder eller händer.. Provsatt i vagnen knappt 1 meter bara för att se hur han skulle reagera..
STOLT över den lilla då han totalt struntade i hans polare Krutrök stod konstant och vrålade i hagen...
Anna-Carin
Normalt sätt har jag ALLTID hjälm och säkerhetsväst men det blev liksom lite hastigt påkommet så jag tog busen direkt från hagen. När vi är efter vägen så är det huvudlag på som gäller. Nu har jag dessutom fått tag på ett longerdelta på tradera anpassat för söt liten ponny
Har inga bilder på några andra äventyr just nu. Sällan någon som är med oss och kan fota. Min fantasi är det ända som begränsar oss.
Jag går nästan aldrig själv när jag är i stallet. OFTAST har jag en liten shettis i grimma och grimskaft med mig.
Anna-Carin
Min lilla -07:a är då Joystick Diablo
VÄRLDENS goaste lilla shettis kille.Nää matte är inte alls partisk.'Han tror nog att han är hund eller nåt i stil med de för han vill följa med mig överallt.
Anna-Carin