Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

Jag kan skicka upp min lille till dig så kan du köra in honom:idea:

Kul att du har kommit så lågt:idea:)

kl.

Vi har haft lite motgångar senast...
Min kära häst är av den självständigare arten har det visat sig. Hon har nu ätit sig igenom två diken i två olika hagar, så det var bara att ta in henne. Senast var jag tvungen att flytta henne pronto, så numer står hon på ett stall som tar 800 kr i veckan (!!!), men på söndag ska hon flyttas till ett mer... prisvärt stall.

Annars har vi inte gjort speciellt mycket än. Hon har hoppat lite hinder, en oxer på kanske femtio centimeter, men hon verkar inte vara någon större talang tyvärr... Det är nog Hubertus jakt som kommer bli hennes grej. (Vi bor ju på Irland)
Hon kan nu också gå vackert i grimskaft, haha.

Ser jättemycket fram emot att flytta henne, på nya stället har de en manege (woho!) och ljusrör i stallet (woho!) så att man kan jobba även på kvällen. Vi ska börja longera och så småningom börja köra.
Hur gör ni det hemma, longerar ni först eller kör först?

Ska också börja ta henne på promenader i skogen, så att hon vänjer sig vid alla sabeltandade tigrar där. Trafiksäker är hon redan.

Ja jag ska uppdatera er noga!! :D:D

Men jag kan redan nu säga att Amazing har avverkat en ca 50cm hög och ca 1m bred trekombination i form av rishögar i hagen ;)

I somras skulle de jaga en annan häst och då kom dessa i vägen :p Det var krascha eller hoppa, och Amazing valde hoppa så det bådar gott! :rofl:

Hehe, de kan ju bli parhästar om inte annat ;)

Jag har ju en del "gratis" iom att han gick bredvid sin mamma i vagn ett par ggr och sen har han ju som sagt gått bunden i Julle oxå, blir så mkt enklare då *fuskar lite*

Slänger in en bild på Grålle som bebis med mamma :)

25824926.jpg

Det verkar ju lovande!

*när Amazing är vuxen och berömd kan man skryta om att man "kände" Amazing som liten! :D*

Sötnosbäbis! :love::love:

Min lillasyster är inne på att köpa fjordhäst! Vart köpte du honom? :) Eller har jag missat att du fött upp honom själv? :o

I morse var vi ute och gick, en hyfsat lång sväng med träns och gjord. Träffade både hjortar och bil utan bekymmer. Sen testade jag att hoppa lite diken, med och utan vatten, något Amadeuz tyckte var roligt oxå. Han skuttade glatt efter, spanade bara lite första gången. :)

Han är jätteduktig att lyssna på mig. :love: Följer så fint i både halt, skritt och trav. Vill gärna komma lite nära i traven bara så det får vi jobba lite på framöver.

*knapplån*

Här tar vi det fortfarande lugnt, men imorgon tänkte jag börja så smått.

Jag har dock fångat Lottas lilla komma-in-ritual...

:D

hihi, inte så lätt att följa med i svängarna alltid ;)

Gandalf har jag köpt i Norge, varför vet jag inte *antagligen hade jag en släng av galna ko-sjukan*

Sådär gör min lille oftast varje gång han kommer in också. Men han brukar också lyckas med det konststycket att rulla fast, vilket jag tycker inte är så smart. Och jag har minsann förklarat för honom att man kan inte lägga sig så nära väggen då man ska rulla sig. Dessutom har han den största boxen!
Är det inte jobbigt att hålla henne ren? Robbe har 3 vita kotor och dom tycker jag är tillräckligt jobbiga att hålla ren :p

Jag håller inte henne ren. :D Det får hon sköta själv. Jag borstar av henne nästan dagligen, men sen sköter hon det bra själv.

Fast man märker när man lyfter på manen att hon är lite gul i tonen/nyansen på resten av kroppen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka