Hur går det för era 07:or? (forts)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? (forts)

AHA! Är det så man gör ;)

Du kanske skulle marknadsföra det! "Habinas Hårdkur!"

Idag har jag härmat dig:D Jag och den lille var ute och gick i hela 50 minuter. Gick upp till en stor gård som har en massa kor och annan bröte på gården. Mötte även en hel del bilar vilket vi inte har gjort tidigare. Allt gick kanon och han skötte sig bra även fast han tyckte att det luktade lite läskigt.
Det enda är väl att han går så förbannat fort så jag var helt genom svett när vi kom hem till stallet. Men det är kul att han trampar på så bra och har framåtbjudning:love:

Senast ändrad:

Bättre träning för dig med snabb skritt ;)

Härligt att det gick så bra!! :)

Vad fin hon ser ut!
Satte hon av i sån där fart på en gång, jag menar, fattar de av sig själva vad det gäller när man vallar in dom i en sån där gata?
Har alltså aldrig varit med om löshoppning, men får stor lust att försöka när jag ser Syria!

Oja:d Fattar dock inte hur jag kan ha så dålig kondition. Jag går ganska mycket i jobbet och har tre ridbara hästar, rider väl kanske inte alla varje dag just nu om jag ska vara ärlig:angel: Tycker vädret är lite kasst.

Om ni ska till Gbg horseshow, vad ska ni köpa till era småttingar??
Min lille ska få sig ett eget remontträns:)

Allt har gått så bra med min lilla tjej...ja, lite för bra har jag tyckt.
Men igår när jag skulle ut och hämta henne i hagen så hade hon rymt ur hagen:devil:. Någon snäll själ har sedan gått förbi och sett henne lös och har då lett in henne i en tom hage!!!! I somras var hon en hejare på att rymma från hagarna (ingen respekt och hoppade över!!!!) trotts att det var A-staket. Trodde hon hade lagt av med detta:( jag hoppas hon inte fortsätter att rymma nu...
Ja ja...till helgen ska vi longera:love:. Första gången, ska bli kul och se hennes reaktion.
Många som ska till Göteborg? Jag missar detta året :(...tröstade mig i måndags med att åka till en bra hästbutik här i närheten och shoppade loss på träns till tjejen, kläder till mig och annan utrustning till min andra häst:love:

Mamman är en korsning från Irland så det finns tyvärr inga papper på henne.

Misstänker att man kommer hem med diverse saker.Det enda jag bestämt mej för att köpa är en lädergrimma,eftersom hon är på väg ur sin cobstorlek.

Lanzelot bara tjatar o tjatar om rosa o lila.

Ni skulle sett hur det var när jag visade honom förra årets Höökskatalog, ponnysidorna, med en ponny som hade rosa sadelgjord, rosa schabrak, rosa benskydd, luva, ja, allt.

Trodde att jag skulle bli tokig totalt! Men det är bara att bestämt sätta ner foten och säga nej! Det blir jävlarimej inga rosa benskydd eller nåt annan rosa tjohejs. Han får ha sin mammas gamla avlagda saker. Basta!!!!:mad:

Men däremot kanske hans matte tycker att han behöver ett nytt eget täcke och träns eller nåt. Ej i rosa dock...

Om ni ska till Gbg horseshow, vad ska ni köpa till era småttingar??
Min lille ska få sig ett eget remontträns:)

Jag har en hyfsad lista, min förra häst hade xfull respektive 165 i storlek, så det mesta är för stort nu. Lånar grejer av en stallkompis för närvarande ;)

Träns, om jag hitter nåt snyggt. Är väldigt kinkig...
Bett
Däckelunderlägg
Svett/kombitäcke (Helst Hansbos kombi i tyska färger. Ser aldrig dem längre... Har de blivit omoderna?)
Regntäcke
Tömmar
Bra pisk som inte är så sladdrig

:rofl:

Jag fick igår en kommentar (på skämt) om att jag ju skäms för så mycket i mitt skåp, så det är ju ändå inte värt att titta in där. :rofl:
(åh, vad jag trivs med denna persons humor)
Men jag skäms inte för mina rosa saker och Lotta passar faktiskt i dem, trots att hon är fuxskäck - MEN hon har faktiskt rosa hud som lyser igenom lite här och var, så då går det!

Kanske ska skicka iväg en grej eller två till Lanzelot...?

haha Plutten är också lite förtjust i rosa, säkert för att dom snygga flickorna i boxarna brevid har en hel del rosa:angel:

Hade iofs varit lite fint med rosa till en grå häst:love: Men hur manligt blir det?:(

Ja, kombi täckena är svåra att få tag i. Jag har tur som har två st med dom tyska färgerna sen gammalt:) Sen har jag ett till som har nån annan färg liggandes någonstans:) Älskar dom täckena!!

kl.
Idag är sista dagen lillen går på hippotrim. Får se hur det hela utvecklas sig, han tycker då att det är himla tråkigt och ORÄTTVIST när "storebror" får gå ut och inte han. Såret ser då iallafall fint ut tycker jag.

Jag har haft rosa benlindor till min 6 åring men det är bara för att de var billiga och han är duktig på att massakera benlindor. Så jag tycker inte att man ska ha rosa till nån häst, hemskt ju :flirt:

Jag ska då inte heller till GBG, har varit där ett år och det var skit kul men DYRT nå jävulskt. Tror en hel månadslön gick åt :blush:
Men detta år tror jag att pengarna måste gå till veterinärräkningar....

Jag ska till Göteborg på lördagen. Åker buss ihop med ridklubben med rabbaterat pris och klubben betalar bussen. Har aldrig åkt så billigt innan. Ska bli jättekul.
Ska titta på en lädergrimma till mitt halvblod, ridbyxor till mig och en sadelgjord till Nova. Sen brukar det bli något helt annat man kommer hem med " bara för att det var så billigt".
Nova hade sadel på sig för första gången igår. Hon fick titta och nosa på den lite först. Sen lade jag bara på den och spände sadelgjorden ( som är lite för lång) och hon brydde sig inte alls. Vi gick en liten runda på stallplanen och hon var hur duktig som helst.:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 523
Senast: Lilahnee
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat