Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Hur gör ni när ni fattar galopp på rakt spår? På volten fattar min häst hur fin galopp som helst. Man kan först fatta galopp på...
Svar
6
· Visningar
1 969
Senast: fruxolisa
·
Träning Min kompis har en treåring, blandras D-ponny. (Eller ja, hon har två men den andra fungerar det redan med!) Han blev insutten efter...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: lynxlady
·
B
Hästhantering Hejsan! Jag har just läst Dansa med hästar, som jag skickade efter för någon månad sedan, och har verkligen fastnat för Hempfling och...
Svar
3
· Visningar
1 254
Senast: moli
·
Ridning Hej, Nu behöver jag hjälp av er andra kunniga här på bukefalos då jag har fått ett litet problem. Det är såhär att jag har börjat...
Svar
15
· Visningar
1 224
Senast: Angelique
·
N
Ridning Hej! min kompis (och ibland jag) rider en häst barbacka (finns ingen sadel som passar och det är inte min/hennes häst så sadel vill jag...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: ny-och-nyfiken
·
F
Träning Hjälp! Vad gör man med en häst som kastar sig ut ur transporten? Gå in är lätt att träna men hur tusan ska man få bort så farligt...
Svar
14
· Visningar
1 259
Senast: Frankiiee
·
Hästhantering Ryktar ni hästen om den är svettig?
Svar
13
· Visningar
2 205
Senast: hermulen
·
Träning Jag har sedan ett par veckor en medryttarhäst. Han har nu (i början jättesnäll vid ridningen) börjat bråka med mig när vi är ute...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 240
Senast: Kilauea
·
Ridning Nu har jag problem att veta vart jag ska lägga tråden? På dressyrforumet eller utrustningsforumet... det slutade här under ridning...
Svar
8
· Visningar
1 581
Senast: gordion
·
S
Hästhantering Vill ha tips på hur ni lasttränar era hästar.
Svar
3
· Visningar
915
Senast: Deimion
·
P
Hästhantering Det här ämnet har säkert dykt upp på flertalet trådar, men jag skulle verkligen behöva lite kloka råd från andra hästmänniskor, så jag...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: åke
·
B
Hästhantering Jag har en halvblods valack som inte har någon som hellst ordning i boxen. Kiss och bajs överallt. Ibland bajsar han även i krubban. Han...
Svar
17
· Visningar
1 901
Senast: Brixen
·
M
Träning Har ett stort problem. En av de hästar som går i samma hage som min biter och sliter sönder hans täcken:confused:. Finns det någon som...
2
Svar
20
· Visningar
5 685
Senast: zassoo
·
Ridning I er utbildning av hästar, hur upplever ni de "berömda" trösklarna? Låt säga att det är dags att höja ribban ett snäpp. Kan vara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 031
Senast: Lusidor
·
Hästhantering Jag har just köpt en ny häst, en valack som är 4 år och som är tydligt undergiven mot de andra hästarna. Han håller sig på bra avstånd...
Svar
15
· Visningar
4 920
Senast: Amk
·
T
Träning Jag blev rejält skärrad förra veckan när vi skulle lasta och köra hem från träning och hästen dummade sig (tror han tyckte det var...
Svar
19
· Visningar
1 459
Senast: Xenon
·
E
Träning Ni som har era hästar på lösdrift, hur gör ni på vintern eller på hösten när dom blir svettiga? Släpper ni dom direkt i hagen igen eller...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 420
Senast: Poisonous
·
S
Hästhantering Skrev i denna tråd om min unghäst som börjat med en del olater...till exempel att stegra sig när hon inte vill gå fram. (Tack Axel för...
Svar
18
· Visningar
1 524
Senast: axel
·
F
Ridning Hej! Har precis börjat träna AR med min lilla kuse och tror helt klart på att det här är ngt som passar oss perfekt! När vi tränar på...
2
Svar
38
· Visningar
2 869
Senast: axel
·
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Toyya