Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Träning Först ut då :D Fick hem min kille förra helgen och han stegade ju rakt på släpet lika lungt som innan. stog 1.5 timme på släp lika...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
56 190
K
Träning Är det någon som vet hur man kan lära sin häst spansk skritt? och om man börjar att lära den från marke hur funkar det då sen från...
Svar
8
· Visningar
8 404
Senast: n33Lu
·
Ridning Liten spinoff på ramtråden där Axel och Novali delger sina erfarenheter från CR. Det fick mig att tänka på att många plockar russin ur...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 757
Senast: bigganl
·
Ridning Jag har några funderingar här.. som ligger och gnager i magen av oro. Jag är så otroligt rädd att överanstränga min häst, så att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 780
L
Träning Jag ska rida barbacka ett bra tag nu, och jag undrar vad jag ska sitta på för att inte hästen ska få ont i ryggen. Jag kommer rida...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 590
Senast: fruxolisa
·
K
Hästhantering Jag har haft min häst 1 månad ungefär, en 15 -årig arabvallack. Han är tyvärr väldigt jobbig vid hanteringen. Han står inte stilla i...
Svar
8
· Visningar
1 352
Senast: karadji
·
Hästhantering var till stallet redan kl 9 idag, och hade därför bett personalen att lämna in min häst. vilket hon var. pyssla på med henne, red...
2
Svar
30
· Visningar
3 638
Senast: Russinet
·
Träning Jag undrar hur ni gör med sadel vid inridningen? Jag har en unghäst som ska ridas in framöver. Ännu bara åring dock. Provar ni ut en...
Svar
14
· Visningar
2 990
L
Ridning jag har en baskjir som har problem med att slappna av ordentligt och söka sig nedåt i de olika gångarterna. när vi kommit igång får hon...
Svar
11
· Visningar
1 168
Senast: loveooka
·
N
Hästhantering Jag har köpt en häst som sällskapshäst då hon är väldigt svår att komma upp på enligt förra ägaren. Står inte still, och stegrar...
2
Svar
39
· Visningar
3 633
Senast: lothlorien
·
M
Träning Jag funderar på att byta stall. Det nya stallet kan erbjuda antingen lösdrift eller box. Vad ser ni för fördelar och nackdelar med att...
2
Svar
31
· Visningar
3 282
Senast: Giganten
·
Ridning Brukar du rida ut själv alltså häst+ryttare ingen annan??? Brukar du bara skritta då elr trava och galoppera också? Brukar du...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 858
Senast: Ms_Antrop
·
B
Ridning Hej Jag undrar lite om triangelmärkta hästar. Får man vara med på clear rounder? Kan man tävla nåt? Går det att få bort en...
Svar
16
· Visningar
1 752
Senast: KillerQueen
·
Hästhantering Ni som är så anti belöningar o tror att det är fel-titta på bilden...
2
Svar
20
· Visningar
2 376
Senast: boella
·
Träning Hej! Min ponny har jättelätt för att flyta ut för ytterskänkeln. Det märks mest i hoppningen, men även i dressyren. Brukar ha...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Deimion
·
C
Träning Hej alla! Jag behöver verkligen er hjälp! skulle vara tacksam om någon som är väldigt insatt i unghästars beteende orkade läsa.. Lite...
Svar
19
· Visningar
1 453
Senast: jinx
·
Ridning Gah... vad gör man?? Jo, jag rider för instruktör(-er) kan jag ju börja med att säga. Saken är den att vi just höjt svårighetsgraden...
2
Svar
20
· Visningar
3 910
Senast: Ravishing
·
Hästhantering Vet ej om denna tråd ligger rätt? Jag undrar huruvida det går att ha ett åringsföl (född maj 08) ihop med ston. Är han kapabel till att...
Svar
6
· Visningar
1 531
Senast: Mauthoria
·
I
Hästhantering Har fått höra att man absolut inte ska transportera hästen i tyrelenegrimma, då dessa ej går sönder vid en ev olycka? Att lädergrimma...
2
Svar
28
· Visningar
3 663
Hästhantering Mitt intresse för NH är ganska nytt och jag undrar egentligen var i den här djungeln man ska börja? Det finns ju en uppsjö av metoder...
Svar
4
· Visningar
1 118
Senast: Toria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama