Vill inte gå på vissa ställen

Sv: Vill inte gå på vissa ställen

Visst kan man vara "tuff", men då måste man vara säker på att man kan reda ut situationen. Vad händer om den reser sig högre för att sen kanske gå omkull bakåt o du gör illa dig?
Tyvärr brukar då detta betéende dyka upp med jämna mellanrum-

Nej. jag tycker att det är bättre att inte provocera, utan att använda huvudet lite mer.

En karl har sååå mkt mer råstyrka o troligtvis är din tränare rutinerad o gör på sitt vis.

Man förlorar inte så mkt på att jämka lite- på sikt.

Den har ju redan lärt sig hur den ska göra o hur du då reagerar. Byt metod.
använd inte skänkeln om du vet att den då reser sig.
Vänd den! Var lugn!

Om du har fart på den kan den heller inte resa sig.

Ni har kommit på kant med varandra o måste hitta tillbaka.

Sv: Vill inte gå på vissa ställen

*lånar*

Nu har det där gått över (*peppar peppar*).
Inte ens en tvekan till att gå över bron sist, arbetar jättebra för mig och går på tygeln. Har blivit den där underbara kompisen jag var ute efter! Hoppas det håller i sig.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 055
Senast: Sel
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 283
Senast: SkorpSmulan
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Ridning Hej! Jag har en häst med en stor problematik ikring och en lång historia. När jag köpte honom 2004 var han rädd för ALLT, kunde ej ut...
2
Svar
32
· Visningar
6 470
Senast: Woffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar