Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hejsan. Jag har ridit min unghäst i ngr mån nu, men han vill ej söka sig framåt o nedåt. han vill ha huvudet öppe i det blå hela tiden...
Svar
8
· Visningar
1 377
Senast: nellieandersson
·
N
Ridning Vad ska man göra åt en ponny och dens ägare. Det började förra året i november månad. Vi flyttade upp hästarna från betet till...
Svar
9
· Visningar
1 729
Senast: nellieandersson
·
S
Hästhantering Får/kan dom göra det när dom är precis nykastrerade? Handlar om 3 timmar i transport..
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Masse
·
G
Ridning Berätta hur ni rider! Någon bra vana ni gör när ni rider och något som ni är medvetna om att ni gör fel på. Vad är typiskt för dig...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 252
Senast: Snobben
·
I
Hästhantering tar det hela från början. Jag har ett varmblod som är 7 år, sto. Idag skulle jag ut och rida, hade jag tänkt mig... Jag gick ut i...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: berntsson
·
B
Hästhantering jag har skaffat ett halvblod på 9 år med mycket egen vilja. Jag har haft henne i ca 6 månader och har fortfarande problem med hantering...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: berntsson
·
U
Ridning Hur går man en häst att öka tempot när den inte bryr sig när man skänklar?
Svar
6
· Visningar
905
T
Träning Har en häst som är så kallat grundutbildad. Vad anser ni är en "grundutbildad" häst? Ska berätta om min sen....
Svar
19
· Visningar
1 560
Senast: nexxa
·
C
Ridning Ja som rubriken beskriver,hur vet man att hästen går under tygel eller under bettet,alltså inte i form?Hur vet man det från ryggen,och...
Svar
17
· Visningar
1 408
Senast: CK_
·
U
Träning Min eventuellt blivande foderhäst(14år gammal) som jag provred idag var jättepigg, och ville så jättegärna hoppa.Vi satte upp ett skutt...
Svar
12
· Visningar
3 160
Senast: unspection
·
Ridning Hej! Hur konditionstränar ni era hästar? Vid hand eller ridandes? Vad tror ni om att longera med dubbel inspänning. (En på var sida) och...
Svar
16
· Visningar
1 757
Senast: Ellyne
·
Hästhantering Hur mycket tid per dag lägger ni ner på era unghästar ?? Nu tänker jag från det att man börjar skola ordentligt, fostrar också gör man...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Mitrolle
·
B
Hästhantering Jag fick höra en sak idag som fick mig att bli lite illa till mods men samtidigt lite arg, jag fick höra en sak som jag absolut inte...
Svar
18
· Visningar
2 065
Senast: skwaller
·
Hästhantering För ett par månader sen fick jag och min syster hem ett 9-årigt varmblod på foder, kom direkt från montébanan och var i full...
2
Svar
21
· Visningar
2 662
Senast: skwaller
·
Ridning Hej! Min nya foderponny är jättetrevlig på alla sätt. Förutom att det inte funkar att rida ut själv. Hon hoppar högt i luften för allt...
Svar
15
· Visningar
1 447
Senast: H_lena
·
Hästhantering Som rubriken säger, jag ska börja att klick träna min häst idag:D Dock är jag inte så bra på det så ni som håller på med klickträning...
Svar
1
· Visningar
1 317
Senast: Tooveee
·
I
Träning Vad tycker ni om detta? En mycket nära bekant till mig letar häst. Personen tänker köpa en unghäst, ju mindre hanterad dessto...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 747
Senast: Jiovedi
·
Hästhantering Hur lång tid dröjer det ungefär för en häst att ställa om sig till nya rutiner?? Har fått hem ett sto nu som är lite nervös av sig. Vet...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Lavinia
·
X
Träning Sadeltvång.. Det är ett ord, som inte finns? Ordet sadeltvång är bara en bortförklaring på någonting som ryttaren/ägaren inte klarar...
2
Svar
22
· Visningar
3 418
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! Hur gör ni när ni fattar galopp på rakt spår? På volten fattar min häst hur fin galopp som helst. Man kan först fatta galopp på...
Svar
6
· Visningar
1 969
Senast: fruxolisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama