Hellena
Trådstartare
Sv: Arga hästar i ridhus
tyvär inte så självklart för alla som du kan se i alla inlägg.. vissa skiter ju i allt och alla som rider i ridhuset..
Blir lite smått irriterad bara av att läsa en del inlägg i denna tråden nu. För det första så är det självklart att man håller avstånd till andra hästar och håller ridhus reglerna och har du en häst som du inte har kontroll eller ordning på så har du inget i ridhuset att göra.
Hade jag varit och tränat i ett ridhus och någon hade ridit på en häst som kastade sig osv, och sedan sagt åt mig att hålla ytterliggare avstånd och att dennes häst inte fick bli omriden, det hade jag nog inte tolererat. Om du har problem med din häst så ska du inte vara ivägen för någon annan, gäller självklart alla. Vi med dom snälla hästarna ska inte behöva få våra träningspass förstörda för att vi hela tiden måste svänga undan så mycket för din häst. Sitter man och tränar i ridhuset så vill man ju inte att någons annans häst ska kasta sig över dig, till slut kan ju någon bli skadad.
Självklart ska man ju kunna rida om hästar på framridningarna på tävlingarna utan att det är något problem.
tyvär inte så självklart för alla som du kan se i alla inlägg.. vissa skiter ju i allt och alla som rider i ridhuset..