Sv: Lastning, Load-up
Jag har sett lastningsfilm från monty och tycker väl inte riktigt jag får ut nåt av det... det jag såg där hade jag redan sett på klipp på youtube...
Han lasttränar hästar i stora lastbilar med grindar på sidorna... Det är ju jättebra - om man nu har tillgång till detta...
Det har inte jag, dvs jag lär mig inte hur jag ska lasta hästen i ett vanligt litet hästsläp.
Någon frågade honom på clinic förut när han fått på hennes svårlastade häst på en lastbil... Ägaren frågade sedan hur hon skulle göra för hennes släp hon har är ju mycket mindre än en lastbil.
Hans svar var något i stil med "du har en stor häst och bör ha en stor transport"... (som om alla som har häst bör också ha en hästlastbil)
Eeehhhh?
Jag plockar det jag gillar från allt jag upplever innom hästvärlden och livet och allting

Monty har många bra saker också, jag har tex duallygrimman han marknadsfört och den har gjort att jag idag kan lasta min häst helt själv
Men som sagt, hans lastningsfilm får man se hur han lastar hästar i stora hästbussar...
Jag hade hans 3-disc DVD träningsfilmer med bla en del om lastningen.. men har sålt den nu...