Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Ikväll när jag städade stallet hittade jag då min gamla halsförlängare som jag bara har haft vid longering till min ponny. Hon är rätt...
Svar
19
· Visningar
2 233
Senast: Maira
·
P
Ridning Hejsan! Jag undarar en sak,skulle ett pelhambett,-Gummirakt hjälpa mig och min med ryttarhäst? Asså hon är ett kallblod och gudomligt...
Svar
13
· Visningar
2 063
Senast: Tuvisen
·
N
Ridning Det fanns en likadan tråd tidigare men den blev så rackarns lång så jag tänkte skapa en ny. Detta är iaf en igångridningstråd för oss...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Nostalgitripp
·
W
Träning Hejsan, jag har en fjordkorsning welsh/fjord e. Ernford Jester u. Lizette hon e född 04, helt o hållet outbildad, inriden vår/sommar...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: snorleif
·
D
Ridning vet nån vad det är för kvalgräns för 4-års championatet i dressyr:)
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Dww
·
N
Hästhantering Jag har ett stort problem. Det är så att jag precis flyttat till Umeå och i samband med detta så blev min drömhäst till salu så jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 230
Hästhantering Hej Jag är en stolt ägare till en snäll dressyr valack. På senaste tiden när jag har ridit i ridhuset har jag blivit åtsagt att hålla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 751
Senast: Pansi
·
Träning Uurk vad jag blir frustrerad. Jag får inte till det med hästen och jag vet inte om det beror på att ridbanan är för liten, att snön är...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: gordion
·
M
Hästhantering jag skulle vilja få lite tips om bett som passar till en väldigt känslig ponny men ändå blir stark/het.. Vet ni några som ni...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Snowrider
·
A
  • Låst
Ridning Hej! Skulle vilja ha lite tips på bra ridläger/träningsläger för vuxna där man kan ta med sin egen häst.Har inte kommit speciellt långt...
Svar
1
· Visningar
1 475
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! Det är så att nu när det har kommit så mkt snö blir man ju lite sugen på att pröva att tolka!:) problemet är att jag aldrig gjort...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: H_lena
·
S
Träning Hur gör ni? När anser ni att hästen är "inriden"? Hur många ridturer tar det ca? Hur ofta bör en unghäst bli riden per vecka?
2
Svar
20
· Visningar
2 426
·
C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 645
Senast: IngelaH
·
M
Träning Jag har en nordsvensk travare, en smäcker sådan, som jag använder till hoppning, (hon är helgrym på de) men en bit in på ridpasset får...
Svar
7
· Visningar
1 108
·
F
Ridning *Jag skriver under anonymt alias eftersom jag annars har ett ganska välanvänt bukenamn folk känner igen. Således riskerar folk i denna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 294
·
T
Träning Vår ponny har endast en olat men den ställer till bekymmer för oss! Då tjejerna, som inte är speciellt tunga eller stora (7 & 8 år)...
Svar
11
· Visningar
5 551
Senast: murran
·
S
Träning Hej! Jag undrar om någon har tips på trickträning som jag kan lära en 7-årig arab som har ett knäproblem, och därmed vill vi inte rida...
Svar
4
· Visningar
6 523
Senast: Ella_99
·
B
Träning Jag har börjat rida en häst som bockar väldigt mycket, helt utan förvarningar. Ryggen är kollad så det är inga problem med den. Men jag...
2
Svar
27
· Visningar
13 530
Hästhantering Hade en diskussion med min stallkompis igår och känner mig nu väldigt tveksam på hur jag ska tyda min hästs signaler. Hoppas på lite...
Svar
4
· Visningar
1 163
·
Ridning Ja, som rubriken lyder så undrar jag om man kan konditionsträna i ett ridhus och hur ni gör isåfall? Att rejsa runt runt runt känns ju...
2
Svar
25
· Visningar
5 144
Senast: Silltunna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar