Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Min dotter har en jätte trevlig shettis valack, men i ridningen har han börjat hyssa genom att slå bakuter imellanåt vilket skrämmer...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: n33Lu
·
D
Hästhantering Hej!:) Problem och problem, vet jag inte om jag har, han sticker iaf inte ifrån mej, men lite tråkigt känns det i alla fall. Det handlar...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: Elina8
·
Träning Jag och min syster har en vbl-valack på foder sen i december. Han gick på travet innan och nu var det tänkt att han skulle bli ridhäst...
2
Svar
20
· Visningar
1 990
Senast: yodadog
·
B
Ridning en gammal häst som har stela bakben, väldigt pigg att rida, alltid glad, jobbar duktigt annars, men är helt enkelt... väldigt stel i...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: Nora
·
M
Träning Min medryttarhäst har på senare tid bara blivit piggare och piggare, försöker rida så ofta jag kan men det blir inte alltför ofta...
Svar
12
· Visningar
1 009
Senast: Beckie
·
D
Träning Har ridigt unghäst 1 gång, trodde det skulle va svårare. Men tar det bara 6 månader att rida in en häst helt och hållet? Om man räknar...
Svar
16
· Visningar
1 182
Senast: Dammix
·
E
Ridning Har nyligen börjat rida ett sto, och hon är verkligen ett Sto med stort S. Hon är allmänt tjurig mot andra hästar, och det kan jag ju...
Svar
14
· Visningar
1 453
Senast: Armani08
·
I
Hästhantering Det har hänt att när jag har varit ute och ridit (uteritt) och travat/galloperat så får jag ej stopp på hästen! Det är Läskigt! Jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 644
Senast: Poisonous
·
N
Ridning Nu när det är så fint vinterväder blir man ju jättesugen att fara ut på isen och rida! :D Men hur tjock borde isen vara för att man ska...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
9 488
Senast: Ninen
·
T
Träning Eftersom jag är över 18 och rider ponny så finns det ju inga bra möjligheter för oss att tävla i t.ex hoppning och...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: Frajday
·
Hästhantering fångshettis som går på lösdrift med fri tillgång till hösilage, hur ofta bör man avlägsna betesreduceraren? Man vill ju att den skall...
Svar
3
· Visningar
849
Senast: Mia_R
·
M
Träning Since this summer I have been made aware that my pony plays with her bit and puts her tounge over the bit! What started out as just...
Svar
18
· Visningar
1 391
  • Låst
Ridning Vad tycker Du är främsta skillnaden på klassisk dressyr och "vanlig" dressyr (tävlingsdressyr?) ?
12 13 14
Svar
267
· Visningar
16 462
Senast: IngelaH
·
E
Träning Jag vet inte om denna tråden ligger rätt men hoppas det.. Men iaf jag har en häst, valack som är 7 år och är kastrerad för ett år...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: _Emma_
·
B
Träning Hur lär man hästen ökad trav och galopp? :)
Svar
5
· Visningar
888
Senast: bejkonfis
·
S
Hästhantering Jag är tretton år och funderar på att skaffa två sommarhästar. Jag bor på landet med stor fårhage och stor ladugård. Det finns varken...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 158
Senast: saq
·
S
Ridning Hästen jag rider har jag ridit länge, ägde denna häst mellan 2003-2005, och har sedan dess ridit den sporadiskt, haft ett längre...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 253
Senast: krusmynta
·
H
Ridning Kan någon rent tekniskt förklara för mig hur ni gör och vad som händer i hästen muskulärt och rent anatomiskt när ni vill att den ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 081
Senast: Scata
·
V
Ridning Hur är det nu med ändrignen i TR? Får alla som vill starta sin häst i avd. B fast hästen inte är unghäst? Eller hur ligger det till??:)
Svar
3
· Visningar
1 147
Hästhantering Tänkte höra om det är någon som har erfarenheter av häster som blir väldigt stressade vid ridning? För lite över en vecka sen fick vi...
2
Svar
34
· Visningar
3 769
Senast: MartinaN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar