Sv: Hur transportera häst?
Jag funderar på hur min häst ska åka i släpet. Tycker det blir lite trångt att ha mellanväggen rakt, funderar på antingen ta bort den eller skaffa 1/4 bom och 3/4 bom. Då får han lite mer sväng rum..
De hästar jag ägt/kört har alltid gillat att kunna ta stöd genom att "trycka" ut benen mot vägg och mellanvägg, därför har jag alltid mellanväggen rak. Och svängrum vet jag inte varför en häst ska ha i en transport? Det känns för mig bättre om hästen står så stilla som möjligt..
Min pålle har svansskydd alla gånger, tunt täcke om det är kallt, grimma och elastiskt transportgrimskaft med panikhake. Nu det senaste har han blivit svårlastad och nervig i transporten, av den anledningen har jag även transportskydd nu, men inte innan, då han stod som ett ljus
Transportmässigt ser jag helst hela träväggar (Ej de nyare med silikon eller vad det är längst ner) då mina pållar som sagt gillar att ta stöd med hovarna åt sidorna. Paniklossning på bommar är ett krav för mig, ser även gärna dörrar bak istället/i samband med bommar. Trälucka längst upp på rampen/bakluckan är något jag föredrar då det inte finns ngt som kan prassla och göra pållen nervös på motorvägen.
Min pålle älskar även fönster, så jag försöker hitta en med så mkt fönster som möjligt
Som sagt, detta är vad jag väljer, sen om det är bra eller dåligt svarar jag inte på, för mig är det bra iaf