Vart har ni ridit idag?

Sv: Vart har ni ridit idag?

Idag red jag inte min egen häst, men följde med en kompis till ridhuset. Fick hoppas henne sto lite, och skritta en bit på dit- och hemvägen. ;)

IMG_5825.jpg

*kl*

Skrittade till ridbanan idag på min medryttarhäst och körde ett halvtimmes pass med skrittjobb där. Banan var fläckvis översvämmad så det blev inga snabbare gångarter men han kändes fin och mjuk iaf.

Mysig bild!

Själv blev det longering + löshoppning i paddocken idag!

Tack!

Idag red jag ut på min egen häst. Red en runda på ca 1 timme. Tog en jättehärlig snaaaabb galopp :love:

Idag var det en kort skrittrunda i mörker och halka. Men det var verkligen härligt att komma ut en stund efter att inte ha ridit på ett tag. :)

*kl*

Idag red jag och Dockan ut en runda. Hon har pga dåligt väder och influensa hos mig stått i några dagar så hon var ganska laddad. Dessutom måste hon alltid testa lite när man rider ut själv. I början i alla fall så skulle hon ju gå baklänges tyckte hon, men nu känner vi varann så bra så det räckte att jag morrade åt henne. Sen så kom hon fram till att det tydligen var som vanligt och gick på fint.
Fast var 5 meter var man ju TVUNGEN att försöka vända om hemåt för att se om det gick... ;) Jag tror att de bilar vi mötte trodde att jag red in en unghäst. Men sen så kom vi in på skogsvägen och då var hon så speedad så när vi skulle trava lite lugnt (tänkte jag) så blev det värsta glädje-bocksfnattet. Så jag skänklade henne i galopp och jäklar vad det gick undan!

Sen var hon så stissig så när jag vände henne för att skritta hemåt så tolkade hon det som Full fart framåt! Det tog några meter innan jag fick stopp på henne, jag rider alltid med långa tyglar och med vikt och rösthjälper så när jag nu faktiskt TOG i tyglarna så fick jag lätt stopp på henne i alla fall. Men sen var hon lite laddad så det blev trippig skritt men det var inga problem att hålla henne.
Sen efter några minuter kunde jag tölta (flera meter i ren tölt! Vilket framsteg!! :D) på långa tyglar igen och hon saktade av när jag sa åt henne att sakta av. Sen travade vi en bit på långa tyglar och sen skrittade vi av hemåt.
Vi var nog båda nöjda efteråt och stod och gosade en lång stund. :love:

kl

Blev 2 resor till ridhuset i dag. Först med kompisens häst och en provponny. Vi ville ha en enkel privat hopplektion av ridläraren och det fick vi.:)
Jag hoppade kompisens häst och han tror att man måste hoppa 1 meter högt över alla hinder oavsett om de är 30 eller 60 cm höga. Orken tryter dock ganska fort då.

Åkte sen iväg med min kuse på eftermiddagen. Är så isigt och hårt ute så det kändes gott att få rida honom eftersom han inte gått sen i lördags. Övade galoppskänkel och galopp på volt i vänstervarvet. Vi har lite problem där. Kände mig väldigt nöjd efteråt iaf.

har ju startat mitt "bygga-muskler-på-tinsku" projekt :d så eftersom vi klättrade igår blir det vilodag idag, vi gick ut och gick en 15 min och sen 15 min NH på banan.. vilket gick ganska dåligt.. måste nog vänja bort godiset :bump:

Jag och en stalllkompis red/körde ut i ca 50 min, mest skritt lite trav. Är lite halt ute på vissa ställen.

kl

Jag tog hunden och hästen med mig och gick ut och Grick ca 30 min. Det var - 10 c och super fint väder:love:

Första turen red jag lite dressyr på ridbanan, bara skritt och trav, gick riktigt bra :) Sen blev vi bortkörda för någon hade tydligen bokat ridbanan, så vi red ut en bit och galopperade en åker.
Andra rundan red jag ut barbacka i skogen på lite småstigar, bara skritt på grund av hästen dåliga kondition.
Tredje rundan tömkörde jag en ponny ute i skogen, mysigt :)

Idag har jag inte varit i stallet än, men igår hoppade vi clear round och kom hem med två rosetter! Duktig, duktig Kalleponk!

IMG_5904.jpg

IMG_5907.jpg

*kl*

Red ut först i ca 35 minuter, jättevackert väder med sol och snö, tyvärr låg den väldigt hårt packad på vägarna så det var lite halt på vissa ställen så det blev mest skritt, lite trav och en galopp. Körde sedan ett ca 10 minuters dressyrpass i skritt och trav på grannstallets volt och sedan skritt hem på långa tyglar.

Red både kompisens häst (hon är bortrest), och min egen. Ca 45 min var. Red på asfaltsvägar och grusvägarna.
Bilder på mig och Aurora:

IMG_6119.jpg

IMG_6123.jpg

Jag var på en underbar uteritt för någon vecka sen som jag skulle berätta om här, men det glömde jag förstås :grin: så nu kommer det om den! :D

Jag hade varit sjuk ett tag och hade inte mycket ork så jag slängde på hästen ett träns och ett fleecetäcke och hoppade upp. Mörkt och kallt var det, men stjärnklar himmel och en stor fullmåne! Vi skrittade på en skogsväg mellan träden och hästen uppförde sig riktigt bra för en gångs skull :D Det var som att han kände att jag inte hade mycket krafter, eller så blev han förtrollad av omgivningen.. :p Supermysigt iaf!

jag red på ridbanan idag, fint underlag mke snö att träna på.
efter det skrittade jag ut en litn runda :)

kl

Red ut på min lille häst idag tillsammans med en kille i stallet. Krut var jättepigg och lite småtossig men det var skitkul. :D Snö och -5, härligt! Red på grusvägar i 1 h, mest skritt men en del trav också, en samlad galopp i uppförsbacke. Bra för att träna rumpa och rygg :D

Idag har jag tränat på ett härligt snöbelagt fält!:bump:
Det ligger ca 1 km ifrån vårt stall, så det blev perfekt fram- och avskrittning.:)
(Inte vårt stall i bakgrunden)
26173559.jpg

Mysigt det ser ut :love:
Jag blir avundsjuk på snön!

Åh, vad härligt det ser ut! Tänkte också rida ena hästen på ett fält i snön idag, man får ju passa på nu när snön ligger. Den andra blir de långtur på.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 766
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 676
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar